[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuwere motor inbouwen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:57

Nieuwere motor inbouwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Nieuwere motor inbouwen

Berichtdoor Johan200D123 » 06 feb 2012, 18:57

Ik heb een W123 200D. Een fantastische auto rijdt heerlijk maar komt echt uit de vorige eeuw (1980) en kan eigenlijk niet goed meer mee in het huidige verkeer. De auto trekt heel langzaam op in vergelijking met het huidige verkeer.Ik vind het echter zo een mooie wagen dat ik overweeg er een andere motor in te bouwen van een modernere 200D bv uit de W124 serie. Het zal wel niet alleen bij het motorblok blijven. De bak de elektronica misschien ook de assen en de remmen (het vermogen neemt immers toe). Heeft iemand dat al eerder gedaan met welke onvoorzien zaken moet je rekening houden (de ophangpunten van het motorblok zullen wel verschillend zijn als mede het gewicht van het motorblok). Is het eigenlijk wel te doen of gaat er wel heel erg veel tijd en kosten in zitten ?
Ik lees graag jullie ervaringen met zo een project.
Johan200D123
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Nieuwere motor inbouwen

Berichtdoor WJ15129 » 06 feb 2012, 19:53

Een 200D kan best meekomen met het huidige verkeer :roll: Alleen als je altijd links staat bij de stoplichten om als eerste weg te zijn heb je een probleem :( Maar dat noem ik geen meekomen, maar voor willen blijven :lol:

Maar om je even een hart onder de riem te steken: als je er een zwaardere motor inlegt hoef je niets aan je assen en remmen te veranderen. De 123 is ook geleverd met een zes cilinder benzine injectie motor met 185 pk en daar zitten dezelfde assen en remmen onder, dus je hebt nog wel wat speling wat motorvermogen betreft.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Nieuwere motor inbouwen

Berichtdoor Leon » 06 feb 2012, 19:58

Bedenk ook dat, als je een mooie nette auto hebt, de waarde ineens gehalveerd wordt zodra je er een niet originele motor in zet.
Leon

Keer terug naar Techniek