[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230E met pech - urgent : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:04

230E met pech - urgent

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230E met pech - urgent

Berichtdoor DouweMeer » 07 feb 2012, 22:11

Ik heb m'n auto nu buiten in de kou op een parkeerplaats staan, maar ik ontdekte het vanmiddag al. De auto lekte al benzine. Had toen een leiding aangevraagd en die kwam gelukkig vandaag aan. Maar vanmiddag stonk mijn auto vreselijk. Toen bleek mijn auto nog sneller benzine te lekken, dus ik vreesde dat dat het einde was van m'n benzine leiding. Ben toen snel naar een garage gereden, maar die konden me niet helpen. Het was er nogal druk vanwege de kou. Toen heb ik vele andere gebeld, maar allemaal hetzelfde verhaal. Zitten tot komende week allemaal vol.

Was net buiten en het viel me meteen op. Aan de achterkant zag ik een grote vlek wat van onder m'n auto vandaan kwam. De tank zat half vol toen ik 'm op de parkeerplaats had gezet, maar ben bang dat ie leeg is, als ik morgen 'm wil laten repareren. Moet ik dan een takelwagen halen ofzo? Hoeveel gaat me zo'n geintje kosten?

Ik vermoed dat het het slangetje is van de benzine tank naar de benzine pomp, maar keek is naar wat literatuur... maar het zou ook het slangetje kunnen zijn tussen de benzine tank en de benzine filter?.

Ik zal 't probleem is beschrijven. Ik had zelf 's gekeken onder de auto. Heb er niet zo veel verstand van. Wat ik vermoed is dat de benzine tank achterin ligt bij de achteras... moet wel. Vlak bij de achter zag ik 1 of 2 blauwe cilinders gestapeld, waar aan 1 van die dingen een metalen grijze zeer korte cilinder zat waar een leiding aan zat dat recht naar boven ging uit zicht. Deze leiding was de boosdoener. Ik had 't grijze ding is schoon gemaakt met papier, toen bleek de benzine van boven kwam.

Mij is verteld dat het de leiding is die de benzine tank met de pomp verbind. Iemand die met deze omschrijving meer kan? En zal ik morgen een takelwagen moeten bellen? Kan Gomes dat voor me doen en hoeveel gaat me dat kosten dan?
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: 230E met pech - urgent

Berichtdoor Govert » 07 feb 2012, 22:43

De brandstofleidingen van achter naar voor zijn van ijzer, maar tussen tank en deze ijzeren leidingen zit een stuk rubber. Bij een 230E zit er nog een benzinepomp en benzinefilter tussen. Er is ook nog een retourleiding, ook weer ijzer onder de auto, maar de verbinding van ijzeren leiding naar tank is van rubber. Dat gaat lekken op termijn. Eenvoudige reparatie, maar buiten een beetje lastig, want je moet eronder en de tank moet leeg. Tank kan je leegpompen en daarna de rest opvangen.

Een beter alternatief is om eerst ducttape om de lekke leiding te doen en dan naar een werkplaats te rijden.

Een takelwagen is niet direct goedkoop. Een vervanging van de rubberen leidingen is een uurtje werk denk ik, hooguit anderhalf. Materiaalkosten zijn beperkt, hoewel de aanvoerleiding wellicht van MB moet komen, omdat de schroefdraadverbinding er aan zit.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DouweMeer » 07 feb 2012, 22:49

Dat leidingtje wil ik toevallig in bezit hebben, dus dat wil geen probleem zijn. Maar de plaatselijke kwikfit wil 't niet doen en de rest zit vol. Ideeën? Ik heb zelf geen ding om m'n auto omhoog te halen... (woord kwijt).
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Pier 50 » 07 feb 2012, 22:53

ook nooit naar een kwikfit gaan
zijn er anders geen doe het zelf garages in de buurt
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971

Berichtdoor Govert » 07 feb 2012, 23:00

Eerst een krik en assteunen kopen (want nooit onder een auto gaan liggen met alleen een krik), eventueel zo'n garagerolplankje, kan je gemakkelijker onder de auto kruipen.

ANWB-Wegenwacht bellen, maar dan moet je wel lid zijn met woonplaatsservice.

Doe-het-zelf garage opzoeken, wellicht na een provisorische reparatie met tape op straat.

Een forumlid zo gek krijgen dat hij helpt met krik ofzo.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Frankie68 » 07 feb 2012, 23:36

Thimo in wormer/krommenie?

hij is Mercedes reparateur..

hij is wel ok hoor..niet vreselijk duur..
Frankie68

Berichtdoor Trouwkoets » 08 feb 2012, 03:15

Douwe,

Tank zit tussen achterbankleuning en bagageruim. Die cilinders achter een plastic kapje zijn typisch voor de 'E' versies. Het is een pakketje van benzinepomp, benzinefilter, een accumulator en mogelijk een ruisdemper (optioneel). Tussen deze onderdelen zitten vooral metalen lijdingen en een paar banjo-bouten en koppelingen. Als die niet goed zijn bevestigd, of er is een ringgetje vergeten dan kan dat vreselijk lekken. Zeker verdacht is de rubber/stoffen leiding tussen tank en het net omschreven setje spullen is zeker verdacht.
Ten eerste: door de directe nabijheid van de elektrische pomp is er gevaar voor brand! Zorg dat de lekkage zoveel mogelijk stopt voordat je verder rijdt. Oplossing van Govert (Ducktape, schrijf je dat zo?) lijkt me prima voor de korte termijn. Assteunen kan, nog veiliger is oprijbokken. Oprijden lukt meestal niet, dan auto even opkrikken (liefst garagekrik), oprijbok eronder schuiven en auto laten zakken.

WIS-CD is erg handig (gebruik de zoekfunctie).

Succes, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor DouweMeer » 08 feb 2012, 11:59

#Trouwkoets, bedankt voor gedetailleerde info.
Kan voorlopig genoeg met deze informatie. Blijkt een kennis bij de kwikfit te werken en die zag zich bereid om even te kijken of het slangetje vervangen kon worden.
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Weizengelb » 08 feb 2012, 17:50

Vervang dan meteen al die slangen anders heb je straks de verkeerde of gaat een andere na een paar weken ook kapot (vooral als je er bij deze reparatie aan gaat trekken).
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Keer terug naar Techniek