Leon, bedankt voor het meedenken, maar de puntjes die je aanhaalt verklaren toch niet dat het probleem spontaan ook weer weggaat, en een paar maanden later spontaan weer terugkomt, en een paar uur later ook weer weg is? Of mis ik misschien iets.
Kleppen zijn recent nagekeken, en waar nodig gesteld (volgens mij hoefden ze zelfs helemaal niet gesteld te worden omdat ze nog goed stonden)
Stationair toerental staat volgens mij goed, ik weet niet hoe hoog, maar hij loopt mooi. CO weet ik niet, kan ik zelf niet meten.
De warmloopplunjer blijft soms hangen, maar tot nu toe altijd in de koude stand, zodat de warmloop helemaal niet meedoet. Ik heb dat ding al een aantal keer uit elkaar gehaald, maar kan niet achterhalen waarom hij blijft hangen, het lijkt erop dat hij ergens tegengehouden wordt door een braampje, of het zuigertje is niet helemaal rond maar de oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden. Als ik het plunjertje met de hand indruk, dan is hij ook meteen weer gangbaar. Aangezien het probleem er met zowel warme als koude motor was, geloof ik hier ook niet zo in.
voor wat betreft de ontstekingsdelen, bougies, rotor en verdeler zijn volgens mij een klein jaartje oud, van de rest weet ik niet hoe oud het is. Maar ook dit verklaart volgens mij niet dat het probleem spontaan optreed, en even spontaan weer weg is, en ook omdat vandaag niet de meest vochtige dag is geweest de laatste tijd.
Ik bedenk me nu zelf iets.. zou het mogelijk zijn dat er een vuiltje de benzinestroom tegenhoud voor het stationair draaien?
Het lastige is dat ik nu niet echt kan kijken wat het is, omdat de motor nu weer gewoon loopt zoals hij moet lopen