[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bedradings vraagstukje.. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:41

Bedradings vraagstukje..

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Bedradings vraagstukje..

Berichtdoor WillemLimmen » 01 feb 2012, 17:40

Goedenmiddag allen,

Mijn 230TE - bouwjaar 85- was voorzien van een Cargard alarminstallatie, maar deze heb ik uitgebouwd.

Bij de installatie van het systeem zijn wat draden onder de stuurkolom 'afgetapt' ten behoeve van de alarmunit, te weten:

zwarte draad met groene streep
zwarte draad met grijze streep
blauwe draad met paarse streep.

Ik neem aan dat met het verwijderen van deze aftakkingen het geheel weer in orde is.

Maar..

Ook onder de stuurkolom bungeld een relais (Bosch - 12V - 20/30A - 0332204150). Dit relais is opgenomen in de paars/beige draad (slechts twee klemmen, 87a en 30)

De vraag is, is dit origineel, hoort dat relais daar of ergens anders?

Wie kan mij hier iets over zeggen of heeft een verwijzing naar het betreffende schema, want dat heb ik niet..

Alvast dank!
WillemLimmen
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Bedradings vraagstukje..

Berichtdoor Hans230CE » 09 feb 2012, 23:53

Afkoppelen en kijken wat er gebeurd Willem, dat is het probleem met after-market alarmsystemen,

je weet niet wat wat is :woohoo:
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto