Mijn opa had ook een Mercedes. Vermoed een S-klasse met ook een schapenvacht bestuurders en passagiersstoel erin. Die zaten heerlijk. De auto was een bezine met automaat. Vermoed dat ie uit '95 komt. Weet niet welk model. Maar hoe hij zich op de weg als een rots over het asfalt bewoog wist ik al... dit is een goede auto.
Sinds een maand ben ik nu ook eigenaar van een auto. Toen ik 'm zag op internet wist ik dat ik 'm wilde hebben. Helaas bleek het een miskoop te zijn. Verborgen roest plekken, vreemde geluid en een lekkende benzine leiding. Maar als je ernaar toe loop en zie wat voor andere auto's erop de parkeerplaats staan, weet ik maar 1 ding zeker. Dit is de mooiste.
De vering is heerlijk zacht en glijd gemakkelijk over drempels. De stoelen zitten lekker en je hebt het idee alsof je heel breed en groot bent, wat je ook wel bent. Inparkeren is een ramp, maar dat doe ik zeker met een grijs
. De weg ligging is prima, zelfs met sneeuw en versleten zomerbanden. Had van 't weekend een spookrijder die ik moest ontwijken met wat vervelende maneuvres, maar mijn auto hield zich prima en had ook geen botsing.
De motor loopt als een zonnetje en de radio werkt prima. De antenne gaat er automatisch uit, wat veel vrienden niet hebben. En als ik er aankom met m'n Mercedes, dan kijkt bijna iedereen naar 'm. Iedereen toen ik 'm liet zien was zo van... wauw, wat een mooie auto (Mercedes), en kan je zeggen... velen zijn jaloers
. Je doet het bijna alleen al daar voor
.