In mijn W123, type 200 benzine, bouwjaar 1982, km. stand 155.000, heb ik (OMVL) LPG laten inbouwen.
De auto liep en loopt goed op benzine, maar nog niet goed op LPG.
De motor slaat wel goed aan maar bij het gas geven direct na het starten dreigt de motor af te slaan.
Ik moet de auto stationair warm laten draaien waarna ik met gedoseerd gas geven kan wegrijden.
Als ik vervolgens (bijv. bij een verkeerslicht) moet stoppen stottert/schommelt de motor erg en dreigt af te slaan. Ik voorkom dit door een beetje gas te blijven geven.
Bij de RDW lpg-keuring is vastgesteld dat de Co-waarde veel te hoog is (6 in plaats van maximaal 1,5).
Bij mijn garage heeft men het over het schoonmaken van de carburateur om dit vervelende euvel te verhelpen.
Ik vraag mij af of er verdere oorzaken kunnen zijn voor dit gedrag van de motor (verdelerkap, rotor, bougiekabels enz.) of dat bijvoorbeeld de oorzaak kan liggen in het foutief afgesteld staan van de kleppen.
Wie heeft ervaring met dit fenomeen en kan mij (en mijn garage) helpen de motor ook op LPG soepel (vooral stationair) te laten lopen en ervoor te zorgen dat het Co goed kan worden afgesteld)?
Alvast bedankt voor het "meedenken".