Het is nu 24 nov 2024, 21:48
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Stapgast » 17 feb 2012, 16:28
Ik wil mijn versleten gasdempers van de achterklep van mijn 300TD vervangen. Echter zie ik dat de vorige eigenaar met verkeerd gereedschap de torx bouten helemaal verrot heeft gemaakt. Wat nu? Ik ben al aan het boren geslagen maar krijg het er niet uit. Weet iemand raad?
-
Stapgast
-
door Diospuszta » 17 feb 2012, 16:48
Hallo,
Ik had een beetje het zelfde probleem maar heb ze toch nog op de een of andere manier los gekregen.
Maar hoeveel ruimte heb om er bij te komen?
Kun je er bij met een hamer en beiteltje ? Om te proberen om ze los te tikken, als ze eenmaal een beetje los zijn draaien ze makkelijk eruit.
Succes.
Groet Diospuszta.
-
Diospuszta
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 546
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Stapgast » 17 feb 2012, 16:51
Probleem is dat de vorige eigenaar dat ook heeft geprobeerd. Dus alles is verrot geslagen en zit muurvast. Ik heb nu aan een kant het e.e.a. weg geslepen en ben aan het proberen uit te boren. Maar dat valt niet mee.
Grt, Ron
-
Stapgast
-
door 300TD W123 » 17 feb 2012, 17:39
Hallo,
Is het niet mogelijk om er een moer of bout op te lassen ?
Ik weet dat er weinig ruimte is, heb ze zelf nl ook al vervangen, deze waren alleen gelukkig nog goed los te krijgen.
Groet Mark
-
300TD W123
-
door Pier 50 » 17 feb 2012, 21:25
een goed boortje dat kleiner is als de schroef of boutje proberen in het midden er helemaal door te krijgen en dan ik weet niet of je er bij kan met een griptang proberen los te draaien
-
Pier 50
- Gold Boarder
-
- Berichten: 494
- Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
- Woonplaats: Veendam
- Roepnaam:
- Type wagen: 240D
- Bouwjaar: 1971
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door WillemLimmen » 17 feb 2012, 21:56
Een linkse tap al geprobeerd?
-
WillemLimmen
- Junior Boarder
-
- Berichten: 89
- Geregistreerd: 09 aug 2011, 19:51
- Woonplaats: Limmen
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door MajikSimon » 17 feb 2012, 22:05
ik zou -als het even kan-
er een goedkoop bitje keihard inslaan, zo heb ik meerdere dingen al los gekregen nadat er aan geprutst was.
ook kun je met een dremel ofzo een sleufje zagen, daar kun je vervolgens ook een grote platte schroeverdraaier bit opzetten met ratel.
succes..
-
MajikSimon
-
door Stapgast » 18 feb 2012, 16:50
mensen bedankt voor de goede raad. Tapeind met linkse draad besteld en 2 bouten. Daar ga ik het eerst mee proberen. Jullie horen wel of het is gelukt.
groet, Ron
-
Stapgast
-
door Diospuszta » 18 feb 2012, 18:09
Hallo Ron,
Je moet toch een beetje voorzichtig zijn met een linkse tap i.v.m.breken van de tap.
Probeer een combinatie te maken met de tap en wat spanning en iemand die b.v. met een drijver en hamer op de bout tikt, dus een beetje (of wat meer
en dat hij los schrikt.
Groet Diospuszta.
-
Diospuszta
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 546
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten