[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuüm : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 21:46

Vacuüm

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuüm

Berichtdoor Mark300DT » 18 feb 2012, 21:25

Hoi, ik probeer me weg wijs te maken met het vacuüm systeem van mijn 300 Turbo Diesel 83.

Probeer z'n beetje alle topics hier over te lezen en kom veel tips tegen.

Ik zie oa een leiding die van de ALDA naar een veligheidsklep gaat in een topic, bij mij gaat deze de auto in ?

Waar is deze op aangesloten ? op sommige foto's zie ik ook een drukomvormer en die zit er bij mij ook niet op.
Bijlagen
IMG_0161.JPG
IMG_0161.JPG (114.2 KiB)
if it's not broke fix it until it is
Avatar gebruiker
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1415
Geregistreerd: 06 feb 2012, 23:21
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vacuüm

Berichtdoor Tjeutn » 18 feb 2012, 21:27

als ik jou was zou ik van de vacuum blijven wij hebben ook lang gepruts hoe meer je eraan kwam hoe erger het kwam uiteindelijk als gezet zoals het was
onderdelen van een W124 nodig pb me
Avatar gebruiker
Tjeutn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 930
Geregistreerd: 05 feb 2012, 20:31
Woonplaats: België West-Vl.
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vacuüm

Berichtdoor Mark300DT » 18 feb 2012, 22:01

Correct, maar ik wel weten hoe het zit en werkt, ik zal het moeten controleren en nalopen,

Dit omdat de auto redelijk moeilijk op toeren komt met het wegrijden, een maal rijdend voel je de kracht toenemen, en een automaat die niet klopt, geen centrale deur vergrendeling.

Ik kwam ook al een afgebroken leiding tegen op de temperatuur klep die in de leiding naar de EGR zit.
Deze klep (plug) is besteld, zag vandaag in Hapert de zelfde staan hebben ze gewoon een M10 of dergelijke bout in gedraaid.

Ik wil de graag weten of de leiding die van de ALDA komt op iets speciaals zit aangesloten onder het dashboard.

Ik denk er over om via mercedessource.com de handleidingen en test kit aan te schaffen. De beste man verteld in stappen van a tot z je vacuüm systeem te checken en levert daar ook metertjes bij.



Groet Mark
if it's not broke fix it until it is
Avatar gebruiker
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1415
Geregistreerd: 06 feb 2012, 23:21
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vacuüm

Berichtdoor Govert » 18 feb 2012, 22:14

Een vacuummeter kan je hier gewoon voor een paar euro kopen bij een persluchtfirma, bijvoorbeeld:

http://www.mattech.nl/

Een handvacuumpomp kan je kopen van Midlock. Het meest handig is een vacuumpomp en drukpomp in één.

De leiding naar de ALDA is een drukleiding, geen vacuumleiding. Die moet aangesloten zitten op het inlaatspruitstuk (om de turbodruk te krijgen) via een veiligheidsventiel. Gaat de leiding bij jou echt naar binnen toe? of is het aangesloten op dat veiligheidsventiel?

Een drukomvormer is alleen in 1985 gebruikt.

De WIS geeft ook schema's voor het vacuum, alleen wel even de juiste uitkiezen.

De EGR heeft een thermostaat, opdat er geen EGR-werking is onder een bepaalde motortemperatuur. Onder deze temperatuur wordt de vacuumleiding afgesloten.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Vacuüm

Berichtdoor Mark300DT » 18 feb 2012, 22:47

Ik zal nog eens kijken en wat foto's van dicht bij maken.

Mark
if it's not broke fix it until it is
Avatar gebruiker
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1415
Geregistreerd: 06 feb 2012, 23:21
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten