[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stabiel rijden in de wind : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:21

Stabiel rijden in de wind

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Stabiel rijden in de wind

Berichtdoor DouweMeer » 19 feb 2012, 21:35

Ik heb een 230E die op z'n zachts gezegd niet tip top in orde is. Linker voorwiel versleten aan één kant (uitlijning?) en de rest van de wielen zitten tussen de 1,6 en 2,5 mm.

Ik had gister 200 km gereden met harde zijwind. Moest flink tegensturen om m'n auto recht te houden. Mijn vader en z'n vriendin zaten ook in de auto met het dochtertje van z'n vriendin. M'n vader merkte op dat ik veel tegen moest sturen en zei me dat als er iets moest gedaan worden aan de auto om te zorgen dat ik stabieler rijd met harde wind, dat hij dat wel wilde betalen.

Nou is de vraag wat zou moeten gedaan worden/ gechecked om te zorgen dat ik veiliger rijd met harde wind. Heeft stabiliteit ook nog wat te maken met wielophanging? Als er meer informatie nodig is/ foto's zeg maar. Safety first :).
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Stabiel rijden in de wind

Berichtdoor Mark300DT » 19 feb 2012, 21:38

Banden vervangen en uitlijnen ? spoorstangen en de rubbers nazien op speling, ik zou gelijk de hele stuur inrichting na laten zien.

Als je band zo versleten is kom je nog geen eens door de keuring.

Mark
Laatst bijgewerkt door Mark300DT op 19 feb 2012, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt.
if it's not broke fix it until it is
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Maikel » 19 feb 2012, 21:49

hoi Douwe,

een andere stuurdemper wil ook helpen, dat is een klusje van niks. Een paar tientjes, gebruik de zoekfunctie hiervoor even.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 20 feb 2012, 09:20

Je ophanging, stuurinrichting en banden moeten in goede staat zijn. Dus:

* goede banden op de juiste druk
* degelijk uitgelijnd
* spelingsvrije stuurinrichting (stuurhuis bijstellen indien nodig)
* goede schokdempers
* veren in goede staat

Een W123 zal altijd windgevoelig blijven, maar als je wagen technisch in orde is zal je al een groot verschil voelen
The White Rider

Berichtdoor MB 250 » 20 feb 2012, 10:31

douwemeer
hou je vader maar in ere ,,dat als er iets moest gedaan worden aan de auto om te zorgen dat ik stabieler rijd met harde wind, dat hij dat wel wilde betalen.,, :woohoo:
MB 250

Berichtdoor DouweMeer » 20 feb 2012, 11:29

Ik ben wel blij dat hij heeft aangeboden om het te betalen. Zelf heb ik niet zoveel geld ervoor. Een band kan ik nog wel laten vervangen enzo. Maar als het meer word, wordt het wel prijzig.

Bedankt in ieder geval voor de reactie. Heb ik wat aan en zijn ook punten waar al een vermoeden was dat het er aan kon liggen.
DouweMeer
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1969

Berichtdoor Trouwkoets » 20 feb 2012, 12:01

Douwe, controleer ook de staat van de rubbers van de bovenste en onderste draagarm. Die is meestal slecht.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Limpsalot » 20 feb 2012, 13:35

Stuurhuis laten reviseren bij EDS, Douwe. Je weet niet wat je meemaakt bij harde wind, inhalen van vrachtwagens op wat hogere snelheid, enz. Kost wel ca. E450,00 maar je krijgt een nieuw sturende auto!
Limpsalot

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto