[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rondje Europa : Reizen!

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:13

Rondje Europa

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:17

Dit jaar naar Oostenrijk dachten we, wandelen en we zien wel, oh ja, een vriend in Frankrijk bezoeken was ook beloofd...
Dan maken we een rondje!
Via Duitsland (in Keulen de 100.000 miles gehaald!)

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:19

Na een nacht in Deutschland naar

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:21

In Oostenrijk eerst een weekje in de bergen gewandeld, rond de Hochkönig, daar ligt ook de Alpenhohenstrasse, aanrader. Maar iets te hoog?

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:24

Een kokende motor, maar ook een kapotte koelslang..., na provisorische reparatie toch nog hoogste punt gehaald: 2504 meter über das Meer!:laugh:

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:28

Bergaf en naar Italië, Tirol en toch maar naar een Mercedesgarage, weer in Oostenrijk

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:34

Na 3 uur en een paar €:sick: kunnen we verder, op naar
Fürstentum Liechtenstein! Het enige land zonder snelwegen in Europa?

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:36

Zwitserland is een tussenstop geweest, voor een broodje, tja, het vignet is nog 2maanden geldig...dus wie weet

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:41

Op naar Normandië!
Maar nu wat rustiger via de Loire en zijn paleizen.
Dit paleis was niet met een auto te benaderen,
'non monsieur c'est pas possible'
:angry:
Nou dat zullen we nog wel eens zien!
Eigenwijs en met een goede kaart komen we er wel!:evil: :pinch:

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:43

Ook in Normandië mooi weer gehad
2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:46

oeps, hier de foto wel

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:47

En dan weer naar huis, via de Pont de Normandie, dachten wij de bergen uit de zijn:P

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:48

Via

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 03 nov 2006, 12:49

en na 3500 km weer in

2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor Lode » 03 nov 2006, 14:15

Dat was een knap rondje. Leuke foto's!
Lode
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor Mercedennys » 03 nov 2006, 19:10

Wow, gaaf rondje rijden zeg! En erg mooie / leuke foto''s. Vooral de auto zo bij van die sjieke huizen!

Hoe had je provisorisch de radiateurslang opgelost daar?
En was de Benz dealer in Oostenrijk je goed behulpzaam? Zo'n amerikaanse TDT zien ze daar natuurlijk ook niet vaak.

groets,
Mercedennis
Mercedennys
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor eddy » 03 nov 2006, 22:21

mooi beeldverhaal zeg, ik krijg er ook zin in !
eerst maar de winter door Hé ?

kun je achteraf zeggen waar de panne precies door kwam ?
ik ben benieuwd, want onze 300TD gaat ons hopelijk ook diverse malen door de bergen voeren.
Heb je tips ?

met vriendelijke groet,

Eddy
eddy
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 250petrolgrun » 04 nov 2006, 10:44

In 1 woord geweldig mooie tourit met de MB. Ja 2m ik ben ook benieuwd naar je ervaringen bij de MB in CH

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep);)
250petrolgrun
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor 2m1300TDT » 04 nov 2006, 17:41

De panne kwam door een overbelaste slang,die begon te scheuren. Ik heb vermoedelijk toch iets te hard te berg opgereden, de motor trok het wel. Maar de temperatuur liep snel op en ik kon niet omdraaien tot die parkeerplaats. Toen kookte de boel al.
Misschien een idee om de automaat in z'n twee vast te zetten en dan de berg op?
Suggesties iemand?

Achteraf (jaja) had ik beter meteen naar beneden moeten rijden, de koeling wordt dan goed geholpen door de rijwind. Ik heb echter ter plaatse de motor laten draaien en voorzichtig de druk eraf gehaald, doek in de hand en opendraaien van reservoir druk loopt spetterend op en daarna, ook met lopende motor, water er weer bij. Daarna nog doorgeklommen tot de gletscher.
De scheur zat in een stuk slang tussen thermostaat en motor; lastig bij komen. Wij zijn nog een dag door gereden al water bijvullend maar dat ging niet echt best. Vanuit Italië naar Oostenrijk waar de dichtsbijzijnde Mercedesgarage was.
Bij de Mercedes garage werd meteen:whistle: (wir haben jetzt Mittagspause bis halb zwei) geholpen, ze konden een dat stuk bestellen en dat dan overmorgen erin...
Na overleg met de "Meister" (chef werkplaats) is er een groter stuk op maat gesneden en met met 2 slangklemmen vast gezet, dat zit er nog steeds in.
Thuis gekomen bij mij garage is de thermostaat vervangen, die ging niet helemaal open, tja nooit last van gehad in ons platte landje ook niet met hogere snelheden (140km/u).
De volgende bergrit (Vaals? :laugh: ) moet uitwijzen of er nog problemen zijn, de radiator kan ook nog een oorzaak zijn, we zien wel. Als ik meer weet lezen jullie dat wel.
Groeten, ook aan Bea, 2m1.
2m1300TDT
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor jcruit » 06 nov 2006, 22:45

Leuk rondje, heb ik van de zomer ook gedaan (duitsland, oostenrijk, italie, frankrijk), maar dan met mijn VW T3 Westfalia campertje. Beetje jammer dat je pech had, ik heb dezelfde passen zonder problemen gereden, maar die T3 is natuurlijk luchtgekoeld! De T3 is alleen niet meer (verkocht) dus we gaan de volgende keer met de W123, te beginnen met de wintersport begin volgende jaar.

Die T3 was ook een automaat; bergop zette ik hem vast in de laagste versnelling mogelijk, en dan rustig halfgas omhoog tokkelen. Beste voor de motor want bij lage toeren heb je minder koeling. Volgende keer zeker doen dus, zowel bergop als bergaf (remmen op de motor).

Groeten,

Jeroen<br><br>Bericht gewijzigd door: jcruit, op: 2006/11/06 21:47
jcruit
 


Antwoord:Rondje Europa

Berichtdoor Toontje » 27 mei 2007, 14:16

Hoi hoi
ja das ook een leuk rondje geweest
KLEINE TIP 3M heeft een rol ter grote van een normale rol isolatie tape maar dat is dan zelf vulkaniserend rubber als je dan een kapotte slang hebt kan je die tijdelijk mee makenen dan nog een rol duktape heb je eigenlijk alles om te maken :P
die rubber tape werkt geweldig ik had een oud mb206d campertje en kon ik elk jaar wel een stof hoesje mee reparen voor de keuring:blush:
groetjes toontje
Ps een diesel altijd toeren laten maken in de klim nit laten zwoegen dan word die warm dan maar wat minder snel
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Volgende

Keer terug naar Reizen!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten