[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ontwasemen met niet aangesloten clima : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:04

Ontwasemen met niet aangesloten clima

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ontwasemen met niet aangesloten clima

Berichtdoor WillemLimmen » 28 feb 2012, 21:21

Goedenavond allen,

In mijn 230TE uit 1985 zit een climate-control welke nog niet is aangesloten. De v-snaar op de airco-pomp is nog niet gemonteerd.

Ik merk dat als je wegrijdt (koude motor) met onbeslagen ramen en vervolgens de ventilatie aanzet, de ramen gaan beslaan.

Zodra de lucht uit de ventilatieopeningen warm wordt, krijg ik 'twee halve ontwaasemde manen' op het voorruit, deels ontwaasemde zijruiten (door de ventilatie op de zijruit te richten). De ruiten van achterportieren, achterbak en achterruit zelf blijven beslagen.

Ventilator blaast op twee standen, maar het lijkt of er onvoldoende ventilatie in de auto zelf is.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dat op te lossen zonder de airco aan te sluiten? (die wil ik eerst laten controleren en opnieuw laten vullen).

Alvast bedankt!

Groeten Willem
WillemLimmen
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Ontwasemen met niet aangesloten clima

Berichtdoor Trifonius » 28 feb 2012, 23:18

Je airco heeft hier niks mee te maken. Warme lucht ontwasemt uiteindelijk beter dan koude lucht.

Het klinkt mij als een versleten aanjager in de oren. Koolborsteltjes schijn je goed te kunnen vervangen.

Groetjes,

Kees
Trifonius

Keer terug naar Techniek