[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
wie kan mij helpen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:46

wie kan mij helpen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

wie kan mij helpen

Berichtdoor mikeleu » 05 maart 2012, 17:52

hallo,

ik heb een W123 station uit '79 (usa uitvoering),
ik heb al vanaf het begin dat ik hem heb problemen met kachel en airco/climaatcontrol, ik ben al op veel plaatsen geweest en heb al veel gehoord wat het misschien kan zijn, of toch niet, en iedereen heeft raad maar niemand weet echt hoe het moet
ik mag hem overal weg zetten en dan gaan ze wel eens kijken
nu heb ik de mb gekocht omdat het een mooie auto is, en deze wil ik ook proberen zo te houden, en proberen hem orgineel te houden, alleen ben ik geen automonteur(dit wil ik ook niet worden)en ben ik ook geen rockefeller
mijn vraag is wie kan mij echt helpen, wie heeft er niet alleen raad maar ook daad en betaalbaar/betrouwbaar en als het ook nog kan een beetje in de buurt van dongen nb
mikeleu
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: wie kan mij helpen

Berichtdoor Hans230CE » 05 maart 2012, 23:22

Mike,

geef hier eens een duidelijk beeld van de storing. Wat doet hij en wat niet ;)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MB 250 » 06 maart 2012, 08:17

@mikeleu
over Mercedes-only. ing. Ivo van Dijk. Lemel 16. 5527JM Hapert hoor en lees ik goede referenties
MB 250

Berichtdoor Trifonius » 06 maart 2012, 08:58

Hoi, ik heb ook een USA W123 en heb hier ook mee te kampen (gehad ?). Ik weet er inmiddels aardig wat van en ook hoe het op te lossen is. Wel graag meer info over wat het probleem is.

Check ook de info op:

viewtopic.php?f=12&t=15440

viewtopic.php?f=12&t=15475

Kort samengevat: het is bijna altijd
1: kapotte monovalve
2: kapotte aansturing door die knoppenkast in je middenconsole
3: Vacuumprobleem door lekke vacuumpotjes die de luchtkleppen bedienen

Als je in de buurt van Den Haag woont kun je gerust een langsrijden voor (hopelijk) een diagnose.
Trifonius

Berichtdoor Govert » 06 maart 2012, 09:24

Volgens mij is dit nog het oude systeem met de verticale knoppen, dan is het meestal de servo.

Zoek maar op "servo W123" of dergelijke zoektermen:

http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... tions.html
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek