Nu had ik al een klem bestemd voor een fietsstuur (zoals deze: http://mobile.brando.com/nokia-n97-bicy ... 3d098.html). Daarvan kan het plaatje (standaard denk ik) voor de telefoonhouder (specifiek voor toestel), met voor en achter een bol en hol klemstuk, met een plastic moer vastgezet worden op een bout M4 die vanaf de stuurbevestiging uitsteekt.
- nokiafiets.JPG (7.42 KiB)
Na veel denken en uitproberen, heb ik dit gemaakt:
In een afdekplaatje heb ik een mini-jack (3,5 mm) aansluiting-‘chassisdeel’ gemaakt.
- img_2756.jpg (267.3 KiB)
Daar past dus een (mono-)mini-jackplug in. Die zijn er in metaal, waarvan de huls om de aansluitpunten met schroefdraad vastzit aan de punt. Die huls loopt aan de kant waar normaliter de draad er uit komt, wat taps toe. Dat houdt net een bout (M4, 20 mm) met ronde gleufkop tegen. En daarop kon ik het plaatje met voor en achter de klemstukken monteren, vastgezet met een borgmoertje.
En het werkt, ook met hobbelig rijden!
Zie de foto’s.
Wellicht in de bovenste helft van het plaatje nog een aansluiting voor een MP3 speler maken...
- img_2760.jpg (217.21 KiB)
- img_2757.jpg (288.69 KiB)
- img_2762.jpg (224.83 KiB)
- img_2763.jpg (448.36 KiB)
- met het kastje van de Action in het handschoenenvakje
- img_2764.jpg (264.05 KiB)
- totaalaanzicht
- img_2766.jpg (266.91 KiB)
PS ter info: de andere schakelaars van li-re (naast standaard instelling lichten (1) en achterruitverwarming (5)):
2. balansregeling luidsprekers li-re, met regeling oorspronkelijk bedoeld voor luidsprekers voor en achter
3. antenneschakelaar uit Amerikaanse (?) modellen, om de automatische antenne toch ingetrokken te houden als ik naar een bandje luister
Benieuwd naar de reacties,
groeten, Johan