Hier een puzzel voor de echte (geluids)technici...
Ik heb ooit een Mercedes Sound 30 radio/cd speler gekocht. Prima eenvoudige CD-speler waar (naar t schijnt) ook een CD-wisselaar aan kon worden gekoppeld. Volgens mij een model uit een vrachtwagen of Van.
Inmiddels in 't bezit van iPhone, en die wil ik nu graag aan de radio koppelen als MP3 speler voor de muziek dus! Achterin de speler zit zo'n ISO-connector, die bestaat uit een A, B, en C gedeelte. A en B zijn voor speakers en radio, evt. telefoon, evt. koppeling volume aan snelheid enz.
De enige mogelijkheid die ik zie is het (bovenste) C blok, dat volgens mij bedoeld is voor de CD-wisselaar.
Nergens op internet is echter complete info te vinden van de bezetting van de 10 pinnen in dat C-blok voor de Sound 30. Het enige dat ik heb kunnen vinden is bijgevoegd plaatje - zie bijlage, maar dat is niet van een Sound 30, al ziet de achterkant van de Sound 30 er exact zo uit (in elk geval qua pinnen).
Nu is de vraag natuurlijk:
weet iemand of de terminologie bij de 10 bovenste pinnen op dit plaatje ook klopt voor wat betreft de Sound 30? En zou 'AUD' ook AUDIO in betekenen?
Of: weet iemand op een andere manier de exacte specs van dit C-blok bij een Sound 30?
Ik heb dit snode plan: ik koop een snoertje met aan de ene kant een mini-jack plug, en aan de andere kant twee line-out stekkertjes. Die snij ik eraf, ik voeg de (omhullende) aarde van beide samen en zet daar een steker op, en op de links / rechts kern van beide snoertjes zet ik ook 2 stekertjes. Die drie steek ik dan op linksboven pin, linksonder pin (dat zal L en R zijn) en op de AUD GND tweede van links bovenste rij).
Dat moet toch werken als deze info overeenkomt met die van een Sound 30?
Wie kan hier wat over zeggen?