Hallo iedereen
Nadat ik afgelopen maandag naar huis reed, zag ik onderweg witte rook onder mijn motorkap komen. Heb de auto aan de kant gezet en kijken wat er aan de hand was. Er was een koelslang van de radiateur gaan lekken. Omdat ik bijna thuis was(5km nog en een rustige weg zonder stoplichten iod) had ik gehoopt dat ik het nog naar huis kon redden. Totdat hij 2 km later vermogen verloor. Heb de auto aan de kant gezet en gekeken, hij was erg warm en ook erg veel vocht onder de motorkap. dus even gewacht tot hij afgekoeld was, en opnieuw proberen te starten, dit lukte niet ter plekke. Dus heb mijn auto laten afslepen naar huis.
Eenmaal thuis de slang gerepareerd(tijdelijk) en ook water in de radiateur gedaan(ook tijdelijk), hopen dat de auto misschien weer wilde starten ook niet.
Gisteren heb ik verder gekeken, lucht, brandstof ontsteking. Zag ik dat op de bougies vocht zat(geen benzine). Heb het kleppendeksel eraf gehaald en zag dat er allemaal vocht eronder zit. helemaal schoongemaakt, maar waarschijnlijk niet genoeg.
Wat kan dit zijn, een lekke koppakking? of toch meer schade aangericht zoals een kromme kop oid?
De auto is in mijn geval een 200 uit 1978 die rijd op benzine en LPG.
Groeten Tijmen