[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem met de auto(oververhit, wil nu niet meer starten) : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:05

Probleem met de auto(oververhit, wil nu niet meer starten)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem met de auto(oververhit, wil nu niet meer starten)

Berichtdoor Billy » 14 maart 2012, 12:40

Hallo iedereen

Nadat ik afgelopen maandag naar huis reed, zag ik onderweg witte rook onder mijn motorkap komen. Heb de auto aan de kant gezet en kijken wat er aan de hand was. Er was een koelslang van de radiateur gaan lekken. Omdat ik bijna thuis was(5km nog en een rustige weg zonder stoplichten iod) had ik gehoopt dat ik het nog naar huis kon redden. Totdat hij 2 km later vermogen verloor. Heb de auto aan de kant gezet en gekeken, hij was erg warm en ook erg veel vocht onder de motorkap. dus even gewacht tot hij afgekoeld was, en opnieuw proberen te starten, dit lukte niet ter plekke. Dus heb mijn auto laten afslepen naar huis.

Eenmaal thuis de slang gerepareerd(tijdelijk) en ook water in de radiateur gedaan(ook tijdelijk), hopen dat de auto misschien weer wilde starten ook niet.
Gisteren heb ik verder gekeken, lucht, brandstof ontsteking. Zag ik dat op de bougies vocht zat(geen benzine). Heb het kleppendeksel eraf gehaald en zag dat er allemaal vocht eronder zit. helemaal schoongemaakt, maar waarschijnlijk niet genoeg.

Wat kan dit zijn, een lekke koppakking? of toch meer schade aangericht zoals een kromme kop oid?
De auto is in mijn geval een 200 uit 1978 die rijd op benzine en LPG.

Groeten Tijmen
Billy
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Probleem met de auto(oververhit, wil nu niet meer starten)

Berichtdoor Martin123T » 14 maart 2012, 12:48

Wat is er af te lezen op de oliepeilstok? Als het oliepeil te hoog is kan er water/koelvloeistof onderin het carter zitten. Ik zou dan de olie verversen en beginnen met het meten van de compressie. Klinkt het ook anders als de startmotor draait?
Martin123T

Berichtdoor Mark300DT » 14 maart 2012, 13:52

Klinkt als koppaking kapot, idd even naar de olie kijken of deze niet cremé van kleur is, dan zit er water bij.

Mark
if it's not broke fix it until it is
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 16 maart 2012, 16:37

Hoi, Waarschijnlijk inderdaad minstens de koppakking kapot.

Eerlijk gezegd vraag je daar ook wel om als je toch gewoon doorrijdt zonder koelvloeistof...

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek