[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koppelonvormer : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 11:24

Koppelonvormer

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Koppelonvormer

Berichtdoor Theo Maasen » 25 jun 2006, 11:29

Weet iemand raad met het volgende: Wanneer ik een stuk gereden heb en bijvoorbeeld voor het stoplicht sta dan is het zo dat het lijkt of de versnellingsbak aan het zoeken is naar een versnelling. Wanneer ik hem in zijn P/N stand zet is er niets aan de hand. Er is niets mis met de motor of de onstekking maar heeft echt te maken met de versnellingsbak en ik denk zelf aan de koppelonvormer. Veder schakelt de automaat perfect!
Wie kan mij hier iets over vertellen?
Theo Maasen

Antwoord:Koppelonvormer

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 jun 2006, 11:34

Jeetje dat is vervelend, loop de kabel van de bak na of die niet op springen staat of de bevestiging goed vast zit. Heb je de ATF olie in je bak al eens vervangen en het filter?

Het is maar een sugestie.

Groet, Arno uit de Hofstad
250petrolgrun

Berichtdoor Topasbrauner » 25 jun 2006, 12:04

Hallo Theo. Heb jij laatst niet die vraag gesteld over hoe je de remband voor de achteruit kunt opstellen? Ik heb daar toen antwoord op gegeven, ook dat je hem niet te strak moet stellen! Dat is hopelijk toch niet gebeurd he?
Kun je wellicht preciezer omschrijven wat het gedrag is indien het probleem optreedt?

Mvg Job
Topasbrauner

Berichtdoor Theo Maasen » 25 jun 2006, 13:11

Hallo Job,

Nee, ik heb geen vraag gesteld betreffende een remband. Ik vind het moeilijk te omschrijven maar zal het proberen. Wanneer ik hem in zijn drive zet en op mijn rem druk dan is het zo dat wanneer hij koud is er niets aan de hand is. Wanneer de motor warm is en ik druk op mijn rem (ook in zijn drive sta) dan blijft hij stationair draaien maar heeft hij de neiging om aan te grijpen terwijl dat niet nodig is. Het is niet zo dat hij dan schakelt maar geeft dan als het ware een schok en dan kantelt de motor een fractie van een seconde. Nogmaals hij schakelt super maar dit is een gebrek wat op de lange duur hinderlijk wordt.
Ik zal de olie en het filter ook nog gaan vervangen zoals arno zei maar ik weet het niet hoor....

Alvast bedankt voor je reactie
Gr Remco
Theo Maasen

Berichtdoor Wiebren240D » 25 jun 2006, 16:06

hallo Theo Maasen

net wat Arno al verteld doe eerst maar eens de automaat verversen moet meen ik om de 50000 KM gebeuren

groeten wiebren nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 26 jun 2006, 12:30

Ik denk dat je het overslaan van de motor voelt ipv een mankement aan de bak. In koude toestand loopt de motor op een rijker mengsel en sneller stationair. Dan blijft ie makkelijker mooi lopen dan op een arm mengsel. Mijn 200 '71 doet dat ook in de D. Ik wijt dat aan een versleten ontsteking. Misschien is het tijd om de ontstekingsdelen eens langs te lopen?

Verlopen olie en dichte zeef merk je vooral aan het schakelgedrag en laat inschakelen van D en R, te langzaam overschakelen waardoor te grote slip, uit de 4e trap schieten bij snelle lastenwisselingen.

Maar wat Wiebren en Arno zeggen, vervang die olie en zeef maar wel, zeker als je niet weet wanneer dat voor het laatst is gebeurd.

Job
Topasbrauner

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto