[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benzinelucht 230TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:39

Benzinelucht 230TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Benzinelucht 230TE

Berichtdoor WillemLimmen » 12 maart 2012, 20:28

Beste geloofsgenoten,

Vandaag met het bijzonder mooie weer, iets bijzonders.

Zodra ik mijn raam opendraai (bestuurderskant vanzelfsprekend) begint het naar benzine te ruiken. Raampje dicht en het is weer weg. Benzinelucht waait van buiten naar binnen. Niet een vleugje, maar stevig.

Onder de kap geen lekkage kunnen ontdekken en het verbruik zit ongeveer op 1:10.


Kan dit naaast poreuze benzineslangen nog een andere oorzaak hebben?

Alvast bedankt!

Groeten Willem
Avatar gebruiker
WillemLimmen
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 aug 2011, 19:51
Woonplaats: Limmen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Pier 50 » 12 maart 2012, 20:35

komt toch van binnen ,doordat je je raam open doet komt er een onderdruk in de cabine
het kan zijn dat er ergens een afsluiting niet goed is
maar het kan ook zijn dat je rubber afdichting van de achterklep niet goed is en uitlaat gas naar binnen zuigt waar nog onvebrande benzine damp in zit
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Maikel » 12 maart 2012, 20:57

hoi Willem
hier is al eerder over gescheven, moet je even zoeken, ik weet zo niet waar, maar ik dacht dat het vooral bij de T's de slang tussen tank en vulmond was. Brecht (gewoon ik) had er ook eens last van dacht ik.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Tinus60 » 12 maart 2012, 21:13

De slang van tank naar pomp is ook vaak slecht.
Heb ik ook vervangen maar geen nieuw afsluitrubber gemonteerd wat achter die grote moer zit en nu lekt hij daar ook een beetje.,
Met het gevolg dat ik het ook binnen in de auto ruik en in de achterbak.

Tinus60
Tinus60
 


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor WillemLimmen » 12 maart 2012, 21:57

Ik zie net dat ik verzuimt heb de bovenste slangenklam op de slang tussen vulhals en tank terug te plaatsen (in de ruimte waar de vervandtrommels zit, kast rechtsachter). Zal dan waarschijnlijk de oorzaak zijn. Ga morgen even oplossen.

Bedankt voor de reacties,

groeten Willem
Avatar gebruiker
WillemLimmen
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 aug 2011, 19:51
Woonplaats: Limmen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Pier 50 » 12 maart 2012, 22:14

toch door de onder druk die je in de cabine krijg ,zo kom je er snel achter
sucses morgen want het mooie weer komt ook weer
Avatar gebruiker
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 494
Geregistreerd: 03 okt 2011, 18:28
Woonplaats: Veendam
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Bogent » 13 maart 2012, 09:27

Afsluit rubber van de tankdop wil ook nog wel eens verdroogd zijn, het vervangen daarvan heeft bij mij geholpen.
Bogent
 


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Trouwkoets » 13 maart 2012, 13:23

Willem, alle slangen rondom de tank zijn na 25+ jaar verdroogd. Bovendien zit er bij veel T's in de 'opkomer' van de vulslang een knik als gevolg van de constructie. Voor het vervangen van deze slang (die een andere route heeft dan de stalen vulhals) moet je de tank even laten zakken.Opkomer heeft een binnendiameter van 15 mm, moet zelfs de MB dealert apart bestellen, en slecht in de reguliere handel verkrijgbaar.
En als je tank dan toch naar beneden is, dan direct maar alles vervangen: skangen naar de reservetank en brandstofpomp.

Caspar
Trouwkoets
 


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Bob » 13 maart 2012, 18:36

Willem, even mijn ervaring. Misschien heb je er wat aan.
Bij mij waren de twee benzine leidingen onder de wagen de schuldige. Bijna niet te zien, precies onder alle bevestigings beugels de leidingen waren ze door geroest. Aangezien de pomp bij de benzine tank zit staat de leiding onder druk (8 bar als ik het goed heb). dus alleen met contact aan. Na het rijden, motor af en gelijk onder de auto kijken en reuken.
Heb ze vervangen door twee zacht koperen.

gr bob
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor WillemLimmen » 16 maart 2012, 18:44

Slangenklem gemonteerd en opgelost.

Door de tank tot de nok af te vullen is het gaan lekken om de lucht-retour-leiding. Door ontbrekende slangenklem is er enige benzine in het interieur gedruppeld en bij openen van de ramen trekt de benzinedamp inderdaad naar de geopende ruit.

Dank voor de suggesties!

Groeten Willem.
Avatar gebruiker
WillemLimmen
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 aug 2011, 19:51
Woonplaats: Limmen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Benzinelucht 230TE

Berichtdoor Toontje » 17 maart 2012, 06:30

bij gewoon ik is het lekage bij de motor ergens
kan wel zijn dat je expansie tank bij het reserve wiel wat gescheurt is of wat slangen poreus
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten