Vanavond was het zo ver, Govert heeft de auto van onder naar boven bekeken.
Nou bekeken, er werd gelijk verwoed gesleuteld.
Even een opsomming van wat we tegen zijn gekomen.
- Uitlaat klep staat 0,05 te krap.
- Ketting staat 6 graden voor.
- Diesel pomp 5 graden voor.
- Dopje van de vacuüm modulator op de automaat bak is gescheurd.
- Koplampen en knipper lichten niet volgens Nederlandse keur.
Wat is er gedaan :
- Controle ketting.
- Controle kleppen.
- Controle pomp timing.
- Diesel retour leidingen vervangen.
- Banjo bouten op het diesel filter huis na getrokken.
- Temperatuur zender vervangen.
Blij gevonden te hebben waarom de auto zo rauw loopt. Govert heeft nog geprobeerd om de pomp op tijd te zetten maar het is niet meer mogelijk om deze verder naar het blok toe te kantelen.
Nu moet de hele pomp eraf en een tand verzet worden, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk met een turbo diesel. Het olie filter huis zit in de weg en die zou eerst moeten worden verwijderd. Dat wordt eerst onderdelen bestellen bij Mercedes alvorens we een vervolg kunnen gaan plannen.
Govert ik ben zeer onder de indruk van je kennis en kunde, en vond het helemaal top dat je naar Utrecht bent gekomen op je vrije avond.
Bij deze nogmaals bedankt voor je hulp.
Ondanks we nu nog niet het gehele probleem hebben kunnen verhelpen klinkt de auto al beter dan het was.
Mark