Vrijdag avond de auto in de loods op bokken gezet.
Motor kap verwijderd zodat ik de binnen kant kon schuren en in de primer kon zetten. Ook bij mij was er veelvuldig geëxperimenteerd met het vast plakken van de motorkap bekleding met het gevolg dat er allerlei soorten lijn t/m kit opzat.
Ook gelijk de voor remmen uit elkaar gehaald en schoongemaakt want het gegil was niet om aan te horen.
Dit was hoog nodig, de blokken en de schijven zijn dik dilk in orde maar zaten vol met vuil en roest, ook het koper ver was compleet verdwenen.
Zaterdag ochtend 8:30 eerst even langs Primaparts om een bus strijkkit op te halen en ook gelijk maar een nieuwe remschoen sensor gehaald.
Om 10:00 Govert opgepikt bij het AC restaurant en na de koffie met gevulde koek zijn we direct begonnen aan de grote operatie.
Olie filterhuis verwijderd en hierna kon de dieselpomp worden verwijderd.
Govert heeft de pomp op tijd gezet en toen kon alles weer worden opgebouwd. Het klinkt simpel maar het gepriegel om het olie filter huis er uit te krijgen is een drama. Je komt nergens bij en tussen met je gereedschap.
Maar Govert beschikt over engelen geduld en het lukte toch om alles weer los en vast te krijgen.
De pomp staat op tijd en de kleppen zijn gesteld. en waren een goede 7 uur verder.
Wat blijft is dat de de nokkenas 4 graden voor TO staat. De oorzaak is nog niet bekend.
Mogelijk is dat de aanwijzer op de krukas een tik heeft gehad of er is een verzet spie gebruikt om de kettingrek te compenseren. Misschien een ketting gebruikt van een verkeerd type.
Over dit onder werp komt nog een vervolg.
Wat wel is dat ik nu de auto vandaag lekker stuk heb laten draaien en de auto heerlijk soepel loopt
.
Geen lekkage of wat dan ook, het tractor geluid is weg.
De auto trekt ook veel beter, ook wanneer deze nog niet op temperatuur is. En het schudden is stukken minder. De motor is nog niet helemaal stil maar de auto staat niet meer te schudden.
Al met al een geslaagde operatie en erg leerzaam. Govert weer hartelijk dank voor je inspanning en geduld !!!!