[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
diesel lekkage : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:58

diesel lekkage

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

diesel lekkage

Berichtdoor ppmercedes » 19 maart 2012, 20:23

Dag beste mensen,

Sinds dat ik mijn auto heb (nu een jaar) druppelt er heeel langzaam wat diesel uit het afvoerkanaaltje (rubberslang bij rechterachterwiel). Als ik het tankklepje open, zie ik dat de rubber 'manchet' (waarin de tankvulopening zit) nat is en dat er zodoende vocht naar het afvoerkanaaltje loopt. Ook is de binnenkant van de tankdop vochtig. Zowel de manchet als de dop heb ik eergisteren helemaal droog gemaakt om even wat te testen: na een poosje zijn deze weer nat. Het lijkt wel een soort condens van diesel.
Gevolg inmiddels: een goed zichtbare plek op de straat.

Ik heb hierover de volgende vragen:
- Waar ligt dit aan? Is het de tankdop? Wie heeft ervaring? Op mijn huidige tankdop staat 'ohne Luftung'.
- Is de rubber afvoerslang alleen verbonden met de afvoergaatje naast de tankopening? Of is deze op een of andere manier verbonden met de tank zelf via een T-stuk?
- Is de dieselplek op de straat strafbaar? Is dit zelf weg te halen?

Verdere gegevens: een Mercedes 200D uit 1982.

Graag hoor ik van jullie.
Met vriendelijke groet, Peter Paul van der Ven.
ppmercedes
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: diesel lekkage

Berichtdoor Raytheman » 19 maart 2012, 22:42

Doe dezelfde test nog eens maar dan met je dop er losjes op. Dan weet je of het aan je dop ligt
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek