Techneuten, ik heb een niet-w123-probleem, waarschijnlijk althans. Ik heb nu naast mijn 230E ook een hymer camper met een M115 blok (2.3 benzine) erin. Dit blok werd ook in de W123 gebouwd alleen met een Stromberg-carburateur, volgens mij. In mijn camper is een Solex-carburateur, 36-40 PDSI, gemonteerd (in- en uitlaat aan 1 zijde met daarop de carburateur). De basis is een MB 310.
Probleem: de chokebediening is losgetrild ofzo. Ik vond de onderdelen liggend op het warmteschermpje onder de carburateur. Nu ontbreekt het asje van de chokebediening en een verbindinkje tussen chokebediening en choke-hevel.
Ik ben bij Wensink geweest en goed geholpen maar ze kunnen het niet meer leveren. Het hele internet afgestruind, niet eens een plaatje te vinden.
Wie o wie kan me aan dat asje helpen of desnoods een andere carburateur? Een verwijzing naar iemand die je kent die etc. zou ook al fijn zijn. En een plaatje hoe het zou moeten zitten.
In het uiterste geval kan ik wel een asje maken en er een schroefdraadje in boren of zo.
Extra vraag: wie weet waar het schroefje op de derde foto voor is, dat lag nl. ook los. Wel bijzonder: alles heeft een paar honderd km los gelegen op dat randje.
Nu zijn jullie aan de beurt. Bij voorbaat dank voor het meedenken.