MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:47

Becker radio

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Becker radio

Berichtdoor JvdH » 26 jun 2006, 10:37

Hallo!

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een mooie Mercedes 240D. Alles origineel en in zeer goede staat. Ook de originele Becker radio zit er in, alleen ik ben erachter gekomen dat hij geen bandjes meer afspeeld. Toen ik de radio eruit wilde halen om het te repareren, kreeg ik dit niet voor elkaar!

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik nou die radio eruit?

En dan nog iets.

Ik wil graag een radio cd-speler in de auto. Maar wil het liefst wel de Becker laten zitten. Heeft iemand toevallig ervaring met het plaatsen van een 2e autoradio in het deshbord kastje. Zonder al te veel boren enzo... (Wordt je raampje ook niet ingetikt voor je dure autoradio... snap je?)

Groetjes,

JvdH
JvdH

Antwoord:Becker radio

Berichtdoor janbenz1 » 26 jun 2006, 11:51

viewtopic.php?f=6&t=759
Kijk eens op deze topic, je kunt het front verwijderen.

Groetnis fan Jan, ut Drachten.
janbenz1

Berichtdoor JvdH » 26 jun 2006, 12:10

Bedankt... Maar ik kon niet echt iets concreets vinden...

Hoe kan ik zo'n frontje van zo'n (oude) originele becker radio er af halen dan? (Weet overigens echt wel hoe ik een autoradio moet verwisselen... haha... maar met deze lukt het me niet...)

Groetjes,

Jeroen
JvdH

Berichtdoor mdeijkers » 26 jun 2006, 12:30

1 knoppen eraf hallen.
dan frontjes eraf hallen,
dan met schroevendraaier 2 boutjes los schroeven.
pinnen eruit hallen
radio eruit

Dit is het, makkelijker kan bijna niet :)
mdeijkers

Berichtdoor JvdH » 27 jun 2006, 01:23

Ja hoor!
Bedankt, het is gelukt.

Groetjes!
JvdH

Berichtdoor Greccehus1 » 28 jun 2006, 22:04

Het moet toch makkelijker gaan. Asbak er uit, voorzichtig een of twee vingers achter het richeltje van de cassette-ingang en de duim eronder en dan kun je hem er zo uit begeleiden. Aangezien zo'n Becker er in past als de spreekwoordelijke hand in de handschoen is dat begeleiden wel van belang anders zit íe zo scheef en vast. Voor Becker bestaan er overigens snoertjes die je achterin kunt pluggen -als je dit nog niet wist- Achterin je radio zit een zwarte dop. Haal je die los dan zie je een ingang die op een DIN-ingang lijkt. Per type Becker-radio is er een passend snoertje verkrijgbaar, met aan het nadere uiteinde een mini-jack ingang waarop je alles dat een mini-jack (koptelefoonplug)-plug heeft kunt aansluiten. Bij aansluiten wordt mooi het signaal van de radio onderbroken en kun je fijn luisteren naar je ingeplugde MP3 speler. Geen megadure hypermoderne nep-klassieker nodig dus, als je geeft om een originele. Of daarop navigatie kan worden aangesloten weet ik overigens niet, daarmee heb ik geen ervaring. Ik kijk nog ouderwets in wegenboekjes en kaarten...
Greccehus1

Berichtdoor JvdH » 29 jun 2006, 11:07

Ook bedankt!

Er werd mij verteld dat die aansluiting voor een of andere afstandbediening was. Vond ik al vreemd. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n kabeltje kan vinden... Weet iemand toevallig hier meer over?
Dan kan ik daarna fijn mijn eigen muziek luisteren... Haha!

Groetjes,

Jeroen
JvdH

Keer terug naar Interieur