Nee de zwavel zou zelfs meer slijtage tot gevolg hebben bij lage temperaturen in de cilinder.
Heb wat oudere mercedesboekjes en daar staan fraaie grafieken in hoe de slijtage hoog is bij lage temperaturen bij hoge zwavelgehaltes...extra slijtage bovenin cilinder: "zwickelverschleiss"..
Ik denk ook dat het wel kwaad kan bij wat meer recente motoren /pompen etc maar,
die zitten normaliter niet in deze wagens.
Maar bij verstuivers is weer een ander verhaal.
Daar zou het wel uitmaken, zie ook
http://www.autokompas.nl/2005/09/brands ... n-genezen/Maar dit zijn van die onderwerpen als over olie, kun je eindeloos over lullen, maar niemand wordt het ooit eens en er valt niks te bewijzen. Heleboel andere forums staan er ook verhandelingen over. In het algmeeen vind men wel dat ze mooier lopen en makkelijker starten.
ik denk trouwens niet dat de dieselolie uit de pomp heilig is, evenals benzine.
Ze mengen er nu vanalles bij ivm EU regelgeving, dat kan ook problemen veroorzaken.