[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
2 types vacuumpompen?! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:10

2 types vacuumpompen?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

2 types vacuumpompen?!

Berichtdoor BenzMercedes » 29 maart 2012, 14:50

Zojuist heb ik de vacuumpomp van mijn 300 Turbo Diesel uit 1982 eraf gehaald, omdat de vacuumpomp niet goed bleek te zijn. Echter, met het revisiesetje kon ik niets. Ik blijk een van het type met de 'zuiger' te hebben, zonder vervangbare membraam.
Deze kun je schoonmaken, maar niet reviseren? Enige optie is een nieuwe kopen?
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 2 types vacuumpompen?!

Berichtdoor Govert » 29 maart 2012, 15:19

De zuigerpomp heeft ook een revisiesetje, bestaande uit een rubberen zuigerring en rubberen zuigerband, wat ventieltjes en een dichting voor de deksel. De ventieltjes zijn hetzelfde voor zuiger- of membraanpomp, maar de zuigerpomp heeft drie ventielen als ik het goed heb.

De andere revisieset bestaat uit de hevel, maar je kan ook alleen de lagers vervangen, daar is wel vaker over geschreven.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Re: 2 types vacuumpompen?!

Berichtdoor BenzMercedes » 29 maart 2012, 15:30

Weet jij zo welke bestelnummers zo'n setje heeft? en wat kost zoiets?
BenzMercedes
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1970
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek