[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Na een week stil...... Geen gehoor.... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:34

Na een week stil...... Geen gehoor....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Na een week stil...... Geen gehoor....

Berichtdoor blarven » 31 maart 2012, 23:05

Hallo allemaal.

Ik ben met mijn 240TD 3 weken geleden naar Oostenrijk gereden. Heerlijk tripje zonder een kick gehoord te hebben van de bolide. Hij vond het zelfs wel fijn geloof ik (met een verbruik van 1/15!!!)
Enfin na een heerlijk weekje skieen de wagen niet aangeraakt.... wilde ik hem starten...... Niks! Lampjes gingen branden.... De motor hoestte wat, maar sloeg niet aan. Nadat ik de accu had aangesloten op een andere auto, liep hij weer als een zonnetje en ben heerlijk relaxed teruggereden naar NL. Wederom geen [problemen onderweg gehad. De week die daarop volgde (want ik gebruik hem elke dag) ook voorgloeien en starten maar!!!

Nou kom ik net terug van een week werk in het buitenland.... Benz heeft weer stil gestaan.... NIKS!! Niet eens een lampje. Enfin.... De accu naar de zak. Maar kan ie gewoon leeglopen in een week zonder dat er ook maar iets aan heeft gestaan?? (geen alarm, radio, tomtom of wat dan ook en ook geen kou?)

Graag hoor ik weer jullie reacties.

Dank alvast.

Groetjes van Maarten
blarven
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Na een week stil...... Geen gehoor....

Berichtdoor 300TD W123 » 31 maart 2012, 23:13

Hallo,

Als je zeker weet dat er geen lekstroom is.
V Snaar van de dynamo nog aanwezig is.
Dan lijkt het er verdacht veel op dat je accu het begeven heeft.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Arie en Nico » 01 apr 2012, 08:36

beste

als je een andere accu plaatst.
meet even met draaiende motor de laadstroom van de dynamo.
die kan ook aan de lage kant zijn.
ideaal zou 14.6 volt zijn

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor blarven » 01 apr 2012, 16:39

Lekstroom. Dat was er zeker aan de hand! Even de wegenwacht gebeld en constateerde dat de accu naar de ratten was. Reden.... Ergens in het elektrische circuit was er een sluiting.... Nou ad ik hem een aantal weken geleden naar een "oldtimer reparateur" gebracht.... (stuurman classic "repairs"......) omdat mijn elektrische raam alleen nog maar open ging als de deur open was.... Die hebben een stukje elektra doorgelust. Toen hij dit deed vroeg ik al.... Waarom?? Geen probleem zei de goede man. Doen we vaker..... Maar ik denk dan.... Waarom zat het überhaupt zo.... Maargoed. Ze zouden er wel verstand van hebben. Enfin. Dit maakte een forse sluiting. Bruggetje eruit gesloopt... nieuwe accu erin (100Ah). Ramen gaan open als de deur dicht zit, en start beter dan ooit. Er bleek ook een wat te zwakke accu in te zitten. (72Ah)

Dank weer voor de reacties

Groetjes en let op waar je je bolide wegbrengt voor reparatie!!!!
blarven
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trouwkoets » 01 apr 2012, 22:08

Goed zo Maarten. Sufferds van Stuurman overbruggen het deurcontact om de ramen altijd op stroom te zetten. Terwijl de techneuten van Das Haus al meer dan 40 jaar geleden hebben uitgevonden dat elektrische raamsystemen lekstromen hebben....
Trouwkoets

Berichtdoor blarven » 02 apr 2012, 11:18

Lekstroom is nu 0, niks, nothing, zero, nada. Blij hoor. Gummen weer met die bak!!!
blarven
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek