door Govert » 29 maart 2012, 15:29
De versnellingsbak is nog steeds origineel? Je weet niet toevallig het nummer van de automaatbak? Staat boven de oliepan aan de bijrijderskant. Vooral de cijfers achter 722 zijn het interessants.
Belangrijk is dat het oliepeil in orde is, dat de olie vers is (niet ouder dan 50.000 km) en dat het oliefilter van de automaatbak ook niet ouder is dan 50.000 km. Als het de originele bak is, dan moeten de stangen goed zijn afgesteld, want de stangen bepalen alles. Als dat allemaal goed is, dan zou je de verschillende oliedrukken moeten gaan meten in de bak. Indien nodig moet er wat afgesteld worden. Het kan ook zijn dat er wat afgebroken is in de bak. Een slippende 2 > 3 overgang wijst op een probleem in de eerste koppeling in de bak. De tweede versnelling gebruikt remband 1 en 2; de derde versnelling gebruikt remband 2 en koppeling 1. Remband 1 wordt ingeruild voor koppeling 1. Als koppeling 1 niet snel genoeg wordt ingeschakeld, gaat de automaatbak slippen.