Zo, net 3 weken mijn W123 in mijn bezit en het eerste dingetje ging al kapot, mijn interieurverlichting
Ik dacht eerst dat het een zekering was, maar die bleken allemaal goed te zijn. Ik heb dus maar even snel een blik op het forum gedaan en kwam er al snel achter dat het aan de dimmer zou kunnen liggen
Het tellerhuis er uit krijgen vergde enig geduld. Op het forum las ik dat je hem er uit kon drukken door de tellerkabel naar binnen te drukken, maar dit kreeg ik niet voor elkaar. Uiteindelijk heb ik dus maar de kap onder het stuurwiel weg gehaald en vanaf daar kon ik het tellerhuis met de hand uit het dash duwen. Terwijl ik dit deed viel er al een berg wit poeder uit het huis, dit bleek uit de gecorrodeerde dimmer te komen
Vervolgens heb ik de dimmer gedemonteerd en de gecorrodeerde onderdelen heb ik weer netjes opgeschuurd. Daarna weer in elkaar gezet en het geheel ingespoten met contactspray.
Zonder moeite heb ik het tellerhuis weer in het dash weten te krijgen en tada!, al mijn interieurverlichting deed het weer
Was een leuk klusje met een erg leuk resulaat. Bedankt voor de tips allemaal!
Gr, simon