[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gescheurde ashoes : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:08

Gescheurde ashoes

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Gescheurde ashoes

Berichtdoor Weedles » 29 maart 2012, 21:52

Beste Benzers,

Heb mijn 300TD nu ongeveer een jaar en wil er in mei mee naar Spanje. Een paar weken geleden kwam ik erachter dat een ashoes gescheurd is. Niet zo fraai en iets waar ik op korte termijn iets aan wil doen. Ik heb nieuwe universele ashoezen gekocht maar twijfel nu. Op internet kwam ik ook deze nieuwe aandrijfassen tegen: http://www.mercedessource.com/node/7374.

Iemand ervaring hiermee? Ik vind ze niet verschrikkelijk duur.

De reden waarom ik twijfel is omdat ik ergens redelijk wat speling op de aandrijving heb. Ik vermoed (maar ben geen expert) dat dit deels in mijn aandrijfassen zit (deze zijn trouwens in de laatste 5 jaar door de vorige eigenaar al een keer vervangen). Mijn hoop is dat wanneer ik de assen vervang en misschien nieuwe hardyschijven installeer dat ik weer veel strakker rijd. Aan de andere kant vind ik het ook zonde om nieuwe aandrijfassen te installeren terwijl dit misschien niet noodzakelijk is.

Ik hoor graag jullie mening.

Veel dank en groet,

Wietse
Weedles
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Gescheurde ashoes

Berichtdoor Weedles » 09 apr 2012, 13:30

Welnu,

Ik heb de assen niet vervangen maar alleen nieuwe ashoezen geplaatst. Was met mijn beperkte ervaring wel een werk maar ben best tevreden met/trots op het resultaat.

Gister en vandaag een paar honderd kilometer gereden zonder echt problemen maar er zit wel af en toe een trilling in de auto. Ik had al een kleine trilling in het stuur bij 105 kmh maar nu gaat de auto soms bij wat hogere snelheden (110 120 kmh) ook achter wat trillen. Eerst dacht ik dat het aan de weg lag maar dat is volgens mij niet zo.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Veel dank en groet,

Wietse
Weedles
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Gescheurde ashoes

Berichtdoor kortboyer » 09 apr 2012, 17:35

Lijkt me sterk dat dat trillen veroorzaakt wordt door het vervangen van de ashoezen, zijn je wielen goed gebalanceerd?
Universele hoezen zijn niet zo sterk als de orginele, maar qua kosten ook niet zo duur, moet je waarschijnlijk wel vaker vervangen. Zou wel even verder kijken naar dat trillen kan aan zoveel dingen liggen, maar aan de ashoezen lijkt me sterk. Groet Boudewijn
kortboyer
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Techniek