[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
centrale slotvergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:59

centrale slotvergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

centrale slotvergrendeling

Berichtdoor Diospuszta » 09 apr 2012, 19:20

hallo,

In het linkerportier zit de hoofdbediening van de slotvergrendeling, dat kleine ding met 3 slang aansluiting.
Nu heb ik een lek in het systeem zitten en dat ding ziet er een beetje gammel uit.
Mijn vraag is of dat spul nog nieuw te bestellen is?
alvast bedankt.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: centrale slotvergrendeling

Berichtdoor Maikel » 09 apr 2012, 20:24

het lijkt idd of hij gammel is, maar werkt wel als je dat bedoelt. Het is gewoon een los staafje in plastic. Je kan de positie nog zijwaarts stellen met de schroeven. Dat wil ook wel eens helpen. Volgens mij moet je het ergens anders zoeken. Ik ben ook eens een week mee bezig geweest. Rode leidingen afdoppen,enz, loopt hij leeg of vult hij niet ?

gr Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trifonius » 09 apr 2012, 21:15

Dat dingetje is prima te testen met een vacuumpompje met onderdrukmeter. Je test dan hoe lang de schakelaar het vacuum vasthoudt. Je kunt ook preventief vervangen. Is vijf minuten werk en kost ongeveer 55 euro geloof ik.
Trifonius

Berichtdoor Diospuszta » 09 apr 2012, 21:31

Hallo,

ik heb eigenlijk 2 problemen,eerst heb ik de leiding van motorruimte naar voorraadtank getest met een vacuummeter.
Deze zakt in 20 uur van maximum naar minimum.
De deur vergrendeling gaat sneller leeg,maar hoe vlug weet ik niet precies.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trifonius » 09 apr 2012, 22:52

Ehm dan heb je dus twee lekken in je systeem. Het punt blijft dat je moet zoeken en meten. Op zich niet moeilijk. Volg de leiding, isoleer een deel van het systeem en zet het op vacuum enz. enz. Als je vacuum verliest op de deur wanneer de op slot is, dan is die schakelaar waarschijnlijk stuk.
Trifonius

Berichtdoor Diospuszta » 10 apr 2012, 19:11

Hallo,

De hoofdschakelaar in de deur lijkt goed (geen merkbaar verlies) tegelijk mijn deur gedemonteerd en een nieuwe doorvoerrubber gemonteerd, was er na 28 jaar niet meer.
Als ik weer tijd heb de R.V. deur,doorvoerrubber vernieuwen en daar meten.
Eerst gras maaien, groeit hier in Hongarije met de dag.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek