[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
voorveren vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:55

voorveren vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

voorveren vervangen

Berichtdoor Niekoss » 13 apr 2012, 07:36

Beste medebezitters,

Ik heb andere veren voor mijn W123 280E 1983 binnengekregen, is er ook een huis tuin keuken manier om deze te vervangen?

Ik werk zelf in een garage alleen hebben wij niet de juiste veerspanner..
Een brug etc heb ik allemaal voor de hand, incl het uitlijnen na het vervangen kan ik zelf..

Mvg Niek
Niekoss

Re: voorveren vervangen

Berichtdoor Wietse » 13 apr 2012, 08:04

Ik heb er pas een gesloopt 280CE, eerst zelf iets gemaakt met een zeer dik draadeind en dik paat ijzer door de veren en vanaf boven af ook een dik stuk ijzerplaat.

Bij het monteren toch maar een proffesioneel stuk gereedschap geleend bij een bevriende automonteur.

Dit werkt perfect en veilig en snel.

Zelf klooien is echt gevaarlijk want als die veer eruit springt, dan is je gezicht verbouwd. En als je automonteur bent zal je dat toch ook moeten weten.
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: voorveren vervangen

Berichtdoor Niekoss » 13 apr 2012, 12:39

Misschien was er een trukje voor. maar heb ondertussen al een veerspanner geregeld bij een bevriende garage waar wij ook de autos voor uitlijnen dus het komt helemaal goed, morgenvroeg ga ik aan de slag..

Mvg
Niekoss

Keer terug naar Techniek