Omdat het buisje thv het lampje is afgebroken heb ik de schakelaar eruit genomen.
Wat een verbazend stukje techniek is dit, ik vind hem wel wat hebben van z'on stoommachinetje....
Anyway, de werking begrijp ik niet helemaal.
De ventilator knop in het dashboard zit op een buisje. Hierdoor gaan de stroomdraadjes voor de verlichting. Het buisje stuurt een mechanisme aan als bij rolgordijn. Dit gaat met 'kogeltje' waardoor een ijzerdraad de standen van de ventilator bepaald(toch?). Hierachter zit een ijzeren schijfje die de standen fixeerd van de draaischakelaar.
Aan het einde van dit stangetje zit een nylon/plastic krukas systeem. Hierdoor gaan drie contactjes heen en weer. Hier gaan stroomdraadjes heen. Maar de functie hiervan mis ik..... Het rolgordijn mechanisme zorgt toch al voor de aansturing van de ventilator?
Het buisje is zoals gezegd thv het lampje afgebroken. Heeft iemand nog een exemplaar liggen? Anders ga ik een gat boren in een m6 bout en het buisje en dan een staafje erin voor de verbinding. Zodat ik met een ietswat ouderwetse oplossing toch een werkende ventilator heb.