[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel) : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:54

Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Berichtdoor Hemmod » 12 apr 2012, 16:47

Hallo wou net met mn auto rijden ,kreeg ik hem eerst niet meer in zn achteruit versnelling. Met vel moeite kreeg ik hem erin :side: daarna met veel moeite in zn 2e (moest namelijk naar huis was bij de winkel ) Toen ik naar zijn 3e wou leek het net of ik ZONDER koppeling schakelde . Met veel moeite weer thuis gekomen Zonder de boel te vernielen natuurlijk .
De remvloeistof zat genoeg in en lekte niet .Nou hoop ik dat het de bak zelf niet is maar de platen of drukgroep .Wie heeft er een idee ?? het gaat om een 300D 4bak uit begin 1979 dus geen automaat. Bedankt al iedereen die dit ff wou lezen

Groetjes Hemmod ;)
Hemmod
 


Re: Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Berichtdoor Veluwe240 » 12 apr 2012, 21:37

heb je wel (tegen)druk op je pedaal? Inwendige lekkage in je cilinder misschien, dan bouw je geen druk op of zo weinig dat hij niet vrijtrapt, kapotte drukgroep kan ook nog of een vastgelopen toplager, zodat je price-as mee blijft draaien met het vliegwiel.
Als het niet wil zo als het moet, moet het maar zoals het kan.
Avatar gebruiker
Veluwe240
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 20 apr 2011, 14:20
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Berichtdoor Wiebren240D » 12 apr 2012, 21:45

Hallo Hemmod

ik denk dat de rubbers waar de schaakelstangen mee aan de versnellings bak vast zitten versleten zijn.
even onder de auto kijken of je de schaakelstangen makkelijk heen en weer kunt bewegen dan is de kans groot dat die 3 rubbertjes versleten zijn.

veel suc6 met herstel
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Berichtdoor Weizengelb » 13 apr 2012, 10:08

Waarschijnlijk lekt je koppelingscylinder onder aan de versnellingsbak. De auto ontkoppelt dan niet goed en je krijgt schakelproblemen.

gaat de auto ook vanzelf rijden als je hem in de versnelling hebt staan en de koppling lang ingedrukt houdt?
Dan ligt het zeker aan een lekke cylinder.

<athieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Help krijg mn auto niet meer in de versnelling (soms wel)

Berichtdoor Veluwe240 » 14 apr 2012, 08:20

Ik heb ook al eens meegemaakt dat de gaffel waar het druklager op zit ingescheurd was en doorboog op het moment dat je de koppeling intrapt. Het gevolg was dat de koppeling niet volledig vrijkwam en een keer een vinger afgebroken van de diafragma van de drukgroep, dus werd aan die kant de druktafel niet goed van de plaat gelift, in beide gevallen niet bij MB. Het beste is om eerst de stangen en rubbers te controleren zoals Wiebren zegt, dan weet je zeker dat het deel buiten de bak goed zit.

Groeten,
Reinier.
Als het niet wil zo als het moet, moet het maar zoals het kan.
Avatar gebruiker
Veluwe240
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 20 apr 2011, 14:20
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten