Ik heb hier al een beetje rondgelezen, dit lijkt me een heel interessant en leuk forum. Het is misschien wel tijd dat ik me even voorstel.
Ik ben dus Dieter, woon in Roeselare (België), en ben al mn hele leven 'autogek'.
2 weken voordat ik mijn officiële rijbewijs had stond mijn eerste auto al klaar: een grijze W123 200D, met zwarte motorkap! Zoals elkeen met zijn eerste auto: een accidentje.
Daarna mijn tweede W123 200D, kleur beige. 330000km op de teller gezet (niet zelf), de motor was nog goed, maar tamelijk 'zacht'. Ik kon nog net 120km/u halen. Veel goede tijden beleefd in deze auto.
Als hobbywagen ondertussen een Ford Capri gekocht, aanvankelijk een 1.3.
Maar het autogek worden werd erger, en de drang naar pk's werd groter. De W123 vervangen voor een Maserati Biturbo (wat een domme zet!). PK's genoeg, de tijd dat hij reed. De andere tijd geen pk's, want toen stond hij in de garage. Deze wagen is al iets van 10 jaar niet meer ingeschreven, maar heb ik nog steeds staan.
Als vervangwagen voor de Biturbo, een Ford Granada 2.0 aangeschaft. Ook heel leuke en eenvoudige wagen. Met deze wagen zelfstandig beginnen werken (elektriciteitswerken). Ladder op het dak en gaan. Heeft een koffer van 3 lijken met hun bagage!
Met het wegvallen van de maserati-charme begon het gemis aan een auto met charme toe te nemen. Toen kwam ik (in 2003) een zeer mooie 230CE met veel opties tegen. Deze heb ik toen gekocht (ik had ook de keuze voor een full-option 280CE maar dat kon mijn portemonnee toen niet betalen). Ik heb deze wagen nog steeds en rijd er zowat elk weekend mee. Heel veel gereisd met deze wagen. Met deze wagen stel ik me dus voor op dit W123 forum. Hij heeft iets van een 240000km. Gekocht via handelaar van 1ste eigenaar, compleet met historie en originele duitse aankoopfactuur. Hij heeft totaal geen roest en is in uitmuntende staat. Hij heeft volgende opties:
* Leder intérieur
* Airconditioning
* Centrale vergrendeling
* Origineel alarmsysteem
* onzichtbaar verwarmbare achterruit
* 4 elektrische ramen
* elektrisch schuifdak
* Elektrische antenne (is al wel eens vervangen geweest door aftermarket model, domme zet van mij)
Ik heb er in mijn moeilijke financiële tijd een viertal jaar mee op gas gereden.
Toen kwam uiteraard de drang naar pk's weer boven (die 136pk voor 1500kg is nu ook niet echt overdreven). De W123 uitgeschreven (maar niet verkocht), en van een klant een pikzwarte W126 560SEC op de kop getikt. Ronduit de sjiekste wagen die ik ooit heb gehad, snel, alle opties, salon op wielen, opzichtig, breed en wat een geluid! Tot vadertje staat om zijn loontje kwam...
Toen besloten dat deze wagen wel snel is, maar niet echt sportief. Slechts anderhalf jaar mee gereden, en een andere grote droom gekocht, waar ik als puber al van droomde van toen deze wagen nieuw verscheen: de Subaru Impreza GT! Sneller dan de W126, veel sportiever dan de W126, en vooral: stukken goedkoper in rijtaksen dan de W126! Wel een beetje luxe moeten inleveren, maar ondertussen werd de (gelukkig nooit verkochte) coupé oldtimer, en heb ik die terug ingeschreven voor die keren dat ik minder snel maar luxueus wilde rijden .
Nu hebben wij er in ons gezin een kleintje bij, en daar is de coupe niet praktisch voor. De subaru zou, met zijn 4 deuren en grote koffer, de perfecte gezinswagen moeten zijn, maar met een decibelwaarde van +100 en een ophanging op ijzeren staven toch ook niet echt praktisch... Ook mijn vriendin ziet eindelijk in dat haar 1999 Astra'tje echt geen uitstraling heeft, en ook te klein is voor een gezin.
Dus gisteren, voor de vriendin en het gezin, een rasechte W123 300TD Turbodiesel gekocht, voor vrij weinig centen. 278000km, dus pas halfweg. Opties zijn 2 elektrische ramen, airco, elektrische antenne, 7 zitplaatsen. Keerzijde is dat er nog heel wat oplapwerk aan is: de carrosserie moet grondig worden aangepakt, wat wij meteen gaan doen, nog voor we er effectief mee rondrijden. Het chassis en bodem is wel in goede staat.
Deze wagen Staat op nederlands kenteken, maar moet worden ingevoerd in België. Als iemand tips heeft daaromtrent, aarzel niet ze door te geven!
Nu probeer ik nog wat fotootjes toe te voegen: