[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto loopt zeer slecht stationair... : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:49

Auto loopt zeer slecht stationair...

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Auto loopt zeer slecht stationair...

Berichtdoor Gydo1989 » 17 apr 2012, 19:28

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn 200D, sinds een tijdje loopt hij niet meer lekker stationair. Maakt niet uit of de motor koud of warm is. Wanneer ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta te wachten, schud de auto een beetje en maakt het een raar geluid in de motor. Ikzelf heb echt geen idee waar het aan kan/moet liggen.

Hoop dat mensen mij hiermee verder kunnen helpen, of dit probleem ook al eens eerder hebben gehad.

Hoop op snel antwoord

Alvast bedankt

Groet Gydo
Gydo1989

Re: Auto loopt zeer slecht stationair...

Berichtdoor Dessie5 » 17 apr 2012, 19:55

gydo heb jij je kleppen al gesteld ? of heb jij de timing van de brandstofpomp gecontroleerd? (als dat kan hoor ik ga ook alleen maar van mijn trekker uit haha:D ) ,verder moet je het aan de diesel rijders overlaten! tis maar een suggestie! gr desmond
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Gydo1989 » 17 apr 2012, 19:57

Dessie, heb nog geen 2000 kilometer mijn kleppen laten stellen bij de garage. Wat bedoel je precies met de timing van de brandstofpomp?

Groet
Gydo1989

Berichtdoor Dessie5 » 17 apr 2012, 20:00

waneer de brandstof in de motor word gespoten dus waneer hij injecteert zeg maar en 2000km geleden tja dan zit het er voor mij ook op kweet er weinig van verder alleen me trekker mrja heb jij niks aan! succes ermee ik volg het!
Op zoek naar een Chevrolet Camaro jaren 70/80.
Wat leuks zien staan?
PM mij a.u.b.
Dessie5
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor MBvO » 17 apr 2012, 22:23

Hoi,

Kun je inschatten of het toerental ongeveer juist is? Dit is moeilijk exact te geven als je geen toerenteller hebt, maar ik zou van mijn 300D wel kunnen inschatten op gehoor en qua vibraties of het toerental ongeveer is zoals 'voordat het probleem begon'. Zo hoor je wel of 'ie langzamer loopt als het erg koud is (daarvoor heb je dat draaiknopje om het manueel wat omhoog te stellen). Als het toerental qua snelheid anders is, kan dat een indicatie zijn. Als het toerental gelijk is, maar onregelmatig oid, kan dat ook helpen het probleem te vinden.
Klepstelling zal wel goed zijn als het recent gesteld is, maar als ze iets niet goed hebben aangedraaid kan er natuurlijk altijd een klep verlopen zijn. Meten is weten...
Hoe is het luchtfilter en is de carterontluchting open en goed aangesloten?
Het inspuitmoment kan verkeerd zijn, maar dan zou je dat volgens mij niet alleen bij stationair merken. Het inspuitmoment kan verlopen doordat de distributieketting slijt en daardoor langer wordt, of dat de kettingspanner niet de juiste spanning geeft. De kettingspanner werkt op oliedruk. Die is het laagst bij stationair toerental. Wat voor oliedruk heb je bij stationair bij warme en koude motor? Koud moet 3 zijn, en boven de 1 bij warme motor is toch wel aan te raden, al is de minimumwaarde die MB opgeeft volgens mij nog lager.
Wat voor olie gebruik je en wanneer werd deze voor het laatst ververst? Moderne olieen worden (in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt) dunner naarmate ze ouder worden (door het verslechteren van de additieven) waardoor oliedruk onvoldoende kan worden.

Lucht aanzuigen in de dieselleiding of verstopte filters geven ook vaak problemen, maar meestal juist bij hogere toerentallen wanneer er meer diesel aangezogen wordt.
MBvO

Berichtdoor Raytheman » 18 apr 2012, 08:17

ik zou een compressietest laten doen..
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Trouwkoets » 18 apr 2012, 09:26

Tsja, het kan van alles zijn. Enkele maanden geleden liep mijn OM617 ook niet lekker. Starten was prima, maar stationair schudden en een hoop rook. Toen een verstuiverreiniger erin gegooid en eens een tank lang stevig doorgereden. Liep daarna weer als vanouds.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Gydo1989 » 24 apr 2012, 17:05

Hallo mensen,
Bedankt voor alle hulp en adviezen, heb mijn Benz toch maar naar de garage gebracht en er bleek een verstuiver kapot te zijn!
Iemand nog tips waar ik die het best kan halen?

Gr Gydo
Gydo1989

Keer terug naar Diesel Specifiek