Beste W123 vrienden,
Graag even julie mening. Zoals enkelen onder jullie weten heb ik het nodige te stellen gehad met mijn automaatbak, namelijk de aansluiting voor de kilometerteller is half afgebroken en de kabel van de kilometerteller gaat ook steeds stuk..
Zie ook... http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=12&t=14986
Inmiddels is het mij wel gelukt om de kabel van de kilometerteller opnieuw aan te sluiten maar vervolgens is de kabel van binnen weer gebroken. Ik heb de teller zelf al vervangen, want ik dacht dat dat voor de eerste breuk heeft gezorgd in de kilometertellerkabel, maar nu verdenk ik de aansluiting aan de kant van de bak er ook van de kabel te slopen doordat deze niet helemaal recht draait ofzoiets. Ik heb inmiddels twee nieuwe en een tweedehands kabel er aan opgeofferd. Die nieuwe kosen 60 euro per stuk. grrr
Ik denk er nu serieus over om maar een totaal nieuwe automaatbak er onder te hangen om van de ellende af te zijn. De huidige automaat vergt ook het nodige "schakelen met de voet" om onnodig brullen tussen de versnellingen door te voorkomen, hopelijk is dat dan ook opgelost. Ze staan voor ongeveer 350 euro marktplaats. Ik vraag mij af of dit een erg ingrijpende operatie is. Welk type hoort bij mijn 300CD (gebouwd eind 1980) ? Hoe weet ik of die nieuwe goed is? Ik ben bang dat iemand anders hem er onder moet schroeven, dus dat kost natuurlijk ook weer extra...