[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Centrale slotvergrendeling probleem opgelost. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:47

Centrale slotvergrendeling probleem opgelost.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Centrale slotvergrendeling probleem opgelost.

Berichtdoor Diospuszta » 21 apr 2012, 10:58

Hallo,

Mijn vacuüm bleek na 24 totaal verloren te zijn.
Een paar dagen geleden heb ik mijn bekleding van de bestuurdersdeur er af gehaald en de middelste slang (geel) eraf getrokken en daar mijn vacuümmeter op aangesloten.
De motor gestart en de volgende morgen was alle vacuüm weer weg.
Ik was een paar dagen in Nederland en heb bij de Mercedes dealer 3 terugslagklepjes gekocht.
Eentje met 3 aansluitingen die rechts van de rembekrachtiger zit, aan de voorkant de voedingsslang en aan de andere zijde een slang die rechtstreeks naar het voorraadvat gaat (geel/grijs 96) en de tweede (geel) die naar het linkerportier gaat bestelnr (126 800 00 78).
Na dit klepje vernieuwd te hebben de motor gestart en opnieuw vacuüm gemaakt en nu weer 24 uur laten staan en de volgende dag bleek het vacuum nog op max. te staan.
Toen in de deur een tweede terugslag gemonteerd (123 800 00 78) en weer gestart en de volgende dag bleek alles nog perfect te werken, dus geen verder lek in de deurvergrendeling.
Stel dat er wel een lek was geweest dan zit het lek echt in de slotvergrendeling.
Het derde ventiel is bestemd voor mijn Clima control, maar dat komt later.
Misschien kan dit enkele mensen op weg helpen, het is toch fijn als het weer perfect werkt.

Groet Diospuszta.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek