Het is nu 23 nov 2024, 05:58
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door batels » 21 apr 2012, 21:42
Beste
ik heb een W123 uit 1979 met inderdaad veel roest
nu wilde wel lasssen bij de kokerbalken nanbij de vering en daarvoor het subframe met wielophanging verwijderen zodat we er beter bij konden. Het subrframe ( wielophanging ) zit o.a. met een grote bout met een punt er aan
vast aan de koets in een soort bus,
Nu is bij mij 1 van die bouten afgebroken.
Vraag kan ik die bus vervangen of moet ik die hele koker er uit slijpen ?
wie weet er hoe dat moet en waar ik dat onderdeel dan kan krijgen
alvast bedankt
vr gr bartels
-
batels
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 1
- Geregistreerd: 21 apr 2012, 18:51
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1967
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Toontje » 22 apr 2012, 07:00
het probleem is dat als je er alles uit gaat slijpen dat je het niet meer op de zelfde plek terug krijgt en dan staat de wagen uit lijn
steekt er niets meer uit zodat je er iets op kunt lassen
anders word het uitboren
groetjes toontje
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Wiebren240D » 22 apr 2012, 18:02
Hallo Bartels
hoe krijg je het voor elkaar die dikke bout stuk te draaien.
maar nu het probleem op lossen zit niks anders op dan de gehele achterbrug on de auto vandaan te halen.
en dan maar hopen dat er nog een stuk van de bout uit steek die dan goed warm stoken en met een goeie tang proberen de bout eruit te draaien.
want als je begint te slijpen is het zo wat Toontje zegt heb je goed kans dat de auto scheef gaat rijden en dat is echt niet prettig
ik wens je veel suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits
-
Wiebren240D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4191
- Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
- Woonplaats: Sneek
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1966
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bob » 22 apr 2012, 19:48
Hallo Bartels, ik heb hetzelfde gehad zelfs aan allebei de kanten . Ook afgebroken, afgedraaid. De bout zat vast geroest aan het pijpje on het rubber. Handen in het haar.
De eerste een gaatje in geboord en met een linkse tap eruit gehaald.
Van de andere (ging niet met uitboren), uiteindelijk aan de binnenkant op de dorpel de bekleding losgehaald.
De binnendraad-bus op uitkomt uit op een plaatje wat los erop gelast is met 6 lasjes. Dit los geslepen en dan zie het einde van de bout. deze middels met een pijpje eroverheen vast geslagen en los gedraaid.
In ieder geval een hoop gekloot !
Succes
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten