[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vacuum systemen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:02

Vacuum systemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vacuum systemen

Berichtdoor dctrl » 25 apr 2012, 12:42

Sinds enige tijd doet mijn centrale vergrendeling het al helemaal niet meer, zelfs met draaiende motor slechts af en toe.
Ook al enige tijd heb ik een hoger stationair toerental dan anders (en dat is niet versteld geweest). Bij koudstart is het toerental zo laag dat hij bijna stilvalt, bij warme motor een 1200tal toeren (230E motor). Ook het verbruik is voelbaar toegenomen.

Nu heb ik hier al een en ander gelezen over de centrale vergrendeling, en zal ik daar wel mijn plan mee trekken. Maar wat ik ook al een paar keer gelezen heb is: Check alle vacuüm systemen. Nu is mijn vraag: wat zijn 'alle vacuumsystemen'? Ik heb een coupe model en weet dus al:
- Centrale vergrendelng
- iets met de vergrendeling van de voorstoelen
- zijn er ook motorische onderdelen? op benzine en/of diesels? automaten al zeker, maar ook manuele bakken?
- Kan er een verband zijn tussen lekke vacuumsystemen en stationair toerental/verbruik van de motor?

Bedankt,

Dieter
dctrl
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Vacuum systemen

Berichtdoor Mark300DT » 25 apr 2012, 12:44

Ik ben er ook maar aan begonnen, vacuüm te testen leiding voor leiding. Rubbers centrale vergrendeling vervangen, tank vergrendeling etc. We zijn er nog niet.

Maar een vacuüm tester is een must om te beginnen en dan het schema volgen.

Mark
if it's not broke fix it until it is
Mark300DT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300DT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja

Re: Vacuum systemen

Berichtdoor Govert » 25 apr 2012, 22:44

- Voorstoelvergrendeling bij de coupés
- Koplamphoogteverstelling
- Ontstekingvervroeging (benzine)
- Brandstofonderbreking bij uitrollen (benzine)
- automaatbak wordt vaak door vacuüm aangestuurd, handbakken niet
- rembekrachtiger

Als je een vacuümlek hebt, zal je vaak valse lucht aanzuigen en de vervroeging en brandstofonderbreking zal niet goed meer werken. Of het meteen het stationair toerental verhoogd weet ik niet, ik zou eerder verwachten dat de motor slecht gaat lopen (wegens een arm mengsel).
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Keer terug naar Techniek