Sinds enige tijd doet mijn centrale vergrendeling het al helemaal niet meer, zelfs met draaiende motor slechts af en toe.
Ook al enige tijd heb ik een hoger stationair toerental dan anders (en dat is niet versteld geweest). Bij koudstart is het toerental zo laag dat hij bijna stilvalt, bij warme motor een 1200tal toeren (230E motor). Ook het verbruik is voelbaar toegenomen.
Nu heb ik hier al een en ander gelezen over de centrale vergrendeling, en zal ik daar wel mijn plan mee trekken. Maar wat ik ook al een paar keer gelezen heb is: Check alle vacuüm systemen. Nu is mijn vraag: wat zijn 'alle vacuumsystemen'? Ik heb een coupe model en weet dus al:
- Centrale vergrendelng
- iets met de vergrendeling van de voorstoelen
- zijn er ook motorische onderdelen? op benzine en/of diesels? automaten al zeker, maar ook manuele bakken?
- Kan er een verband zijn tussen lekke vacuumsystemen en stationair toerental/verbruik van de motor?
Bedankt,
Dieter