[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem met veertjes die gaspedaal terugtrekken : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:03

Probleem met veertjes die gaspedaal terugtrekken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem met veertjes die gaspedaal terugtrekken

Berichtdoor Carlo » 26 apr 2012, 20:36

Hallo,

Ik heb een probleem. Ik ben mijn 280 automaat uit 1978 aan het opknappen. Toen ik de auto laatst uit de stalling haalde bleef het gaspedaaal hangen na het gasgeven. Alles ingespoten met een smeermiddel, maar met rijden miest ik steeds het gaspedaal met de voet terug omhoog doen om gas terug te nemen...LOL, maar redelijk gevaarlijk haha! Nu heb ik ontdekt dat er twee veren zijn, eentje klein naast de carburateur die aan de hendel zit die het gas terugtrekt na het gasgeven en een wat grotere (in diameter) zeg maar achter de carburateur (aan de raamkant zeg maar) die aan het chassis zit en ook een laatste terugtrekmoment geeft. De kleine ingekort en de grote vervangen door een door mij op maat gemaakte trampolineveer. Prima, gas gaat goed terug, maar moet nu wel erg hard intrappen om uberhaupt tot 80 km/uur te komen. Wederom LOL maar is toch niet wat ik bedoel.... Ik heb gewoon de originele veren nodig die de juiste spanning en weerstand hebben. EMA eindhoven weet welke veren het zijn, heeft de nummers gegeven (A 0000717416 en A 0000711715) maar zegt ze niet meer te kunnen bestellen. Advies: Mercedes clubs vragen. Bij deze dus: kan iemand me helpen aan die veren of heeft iemand ervaring hiermee en een andere oplossing dan deze kuitentrainer die ik heb verzonnen?!? :D
Carlo
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Probleem met veertjes die gaspedaal terugtrekken

Berichtdoor drieskes » 26 apr 2012, 21:43

;) FF op de sloop kijken :idea:
drieskes

Berichtdoor Carlo » 26 apr 2012, 23:02

Snap ik, ben alleen bang dat die ook uitgerekt zijn. Vandaar da nik ongebruikte zoek.
Carlo
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Toontje » 27 apr 2012, 06:48

hoi hoi
je zou eens kunnen proberen om dat gaspedaal te smeren die veren gaan nog wel 2 auto's mee
even die stang naar carburator losmaken en kijken hoe dat pedaal het zo doet wil vaak dat ding achter het pedaal zijn
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek