door MajikSimon » 28 feb 2006, 00:44
Wat Harry Driesen schrijft is natuurlijk erg waar.
Ik ben er inmiddels ook al een paar jaar achter: die kilometers zeggen haast niks bij diesels, het gaat er vooral om hoe goed de wagen onderhouden is.
Mensen laat je niet zo foppen op marktplaats etc
De handelaren weten het spel maar al te goed, en weten dat mensen buitensporig veel meer betalen bij belachelijk lage kilometer standen.
Verder is wat Rob holewijn zegt ook wel waar
Her verhaal over LPG inbouw; ik denk ook dat als je 225000km origineel zijn, er nog best wel LPG inkan,
Alleen de vraag is hoelang je er nog mee kan rijden zonder koprevisie. Als de motor nu goed is , niet veel olie verbruikt en een goede compressie heeft, kun je het heel goed doen, misschien kun je er nog wel 100.000 a 150.000 km bij sleuren zonder al teveel problemen...Op LPG..Misschien ook niet, maar allerlei problemen kunnen zich net zo goed voordoen op benzine
Inbouwen kost je tussen de 700 en 900 euro op zijn cheapst, maar als je er veel mee rijd haal je dat er wel uit.
ik denk dat je daar niet zo slecht mee uit bent.
Op een gegeven moment is de motor toch op... ook op benzine is het niet zo waarschijnlijk dat een 4 cilinder benzine meer dan 4 a 5 ton trekt zonder koprevisie.
[Hieronder raak ik compeet off topic ..sorry]
Met alle maatregelen van de overheid is het zaak denk ik zoveel mogelijk te genieten van je oude auto nu het nog kan...gedoe met (rode??) stickers waardoor je met oude auto's straks nog als een soort "lepralijder" beschouwt gaat worden en meer parkeergeld moet betalen....
Allemaal van die onzin ideetjes om iedereen zoveel mogelijk in nieuwe auto's te laten rijden.
LPG is relatief hardstikke schoon, en als ze aftermarket roetfilters ook maar een beetje zouden stimuleren zoals in duitsland waar heel veel W123's met een roetfilter rondrijden, dan zouden ook VEEL oude diesels relatief best schoon op de weg kunnen blijven...een auto die meer dan 30 jaar meegaat vind ik op zichzelf al heel milieuvriendelijk
Maar dat wil men juist niet blijkbaar....
[sorry....off topic RANT afgelopen]