Afhankelijk van je gewenste actieradius zou ik eerder opteren om volledig elektrisch te gaan. Zo'n Transwarp is nu niet echt bepaald een "vedergewicht". Verder heb je ook geen mogelijkheid tot regeneratief rijden (zoals eerder opgemerkt) en als je hybride gaat heb je ook al een batterypack nodig. Dan is het een kleine moeite om alles er uit te slopen en gewoon enkel met elektriciteit verder te gaan.
Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.thunderstruck-ev.com/ac-50.html (motor + controller + kabels als een set). En dat dan in combinatie met enkele lithium cellen. Die AC-50 trekt tot 650A bij max 108V. Als je dan gebruik zou maken van (als voorbeeld) volgende cellen:
http://www.thunderstruck-ev.com/calb-180ah.html Dan zou je er maximaal 30 in serie mogen zetten. Dan heb je een batterypack van 108V die continu 720A kan leveren. Je totale capaciteit is dan 19,4 kWh. De meeste mensen laden het pack maar tot 80% en ontladen maar tot 20%, dus daar hou je dan 60% van over. Met andere woorden 11,6 kWh, genoeg om voor een beetje standaard wagen zo'n 75 km mee te kunnen rijden. Dat is wel exclusief regeneratief remmen, waarmee je afhankelijk van het wegprofiel en dergelijke toch wel een goede 100 km zou moeten halen op 1 lading.
Wil je meer km's? Dan zul je meerdere cellen in parallel moeten plaatsen om zo de capaciteit van het pack te verhogen. Met de setup zoals hier boven beschreven zit je dan aan zo'n 12000 dollar aan materiaal, exclusief shipping. Maar ga je voor een hybride, dan zit je ook met een kost voor de motor/controller/cellen/etc. dus veel gaat het elkaar niet ontlopen. Plus, nu kun je het gewicht van de huidige benzinemotor vervangen door dat van de elektromotor, in plaats van gewoon extra gewicht toe te voegen. Paar cellen onder de motorkap plaatsen, paar op de plek van de brandstoftank om de gewichtsverdeling hetzelfde te houden.
Goedkoop is het in ieder geval zeker niet..