[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
roest in de radiatorvloeistof : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:11

roest in de radiatorvloeistof

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

roest in de radiatorvloeistof

Berichtdoor Trifonius » 06 mei 2012, 10:51

Hoi,

Er zit duidelijk roest in de koelvloeistof van mijn 300CD. Het water kleurt er bruin van. Mijn vraag is in hoeverre ik mij hier zorgen over moet maken. Ik heb er nu (nog) geen last van.

Groetjes,

Kees
Trifonius

Re: roest in de radiatorvloeistof

Berichtdoor Govert » 06 mei 2012, 11:28

Daar had mijn 200D ook last van, de radiateur is dan geroest aan de binnenkant, door te lang doorrijden met dezelfde koelvloeistof. Heb ik toch nog een vier jaar mee doorgereden voordat ik de radiateur verving. Het kan dat door de roest inwendige verstoppingen ontstaan, dat is minder natuurlijk. En bij een 300CD heb je misschien nog de kans dat de radiateur doorroest naar de automaatbakoliekoeler, maar daar heb ik bij de W123 eigenlijk nog nooit van gehoord.

In ieder geval de koelvloeistof vervangen voor zover je dat nog niet gedaan hebt, vooraf wel goed spoelen. Koelvloeistof moet elke twee-drie jaar vervangen worden.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Herman250 » 06 mei 2012, 18:17

Hoi Kees,

Dat had ik ook met m'n 250. Bleek een gaatje in een koelvloeistofpijpje te zitten. Dan komt er lucht in het systeem en gaat zo'n pijpje roesten. Gaatje weer dichtgelast en opgelost. Hoeft dus niet persé aan je radiateur te liggen.

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor Trifonius » 06 mei 2012, 18:36

Is dat dat hele kleine afvoerpijpje naast de vuldop dat naar rechts wegloopt? Als het waterpeil te hoog is loopt daar vloeistof uit. Kan daar iets aan testen?
Trifonius

Berichtdoor Herman250 » 06 mei 2012, 21:00

Zit bij m'n 250 waarschijnlijk anders dan jouw 300CD. Op de bijgevoegde foto zie je het veroeste pijpje.
Bijlagen
1336330620NNIMG_0222.jpg
1336330620NNIMG_0222.jpg (63.78 KiB)
Herman250

Keer terug naar Techniek