Hallo medeBenzers,
Sinds enkele maanden ben ik de trotse bezitter en berijder van een echte Mercedes diesel.
In mijn jonge jaren ben ik besmet geraakt met het Mercedes-virus en deze stak recent weer de kop op. Als scholier werkte in mijn vrije tijd in de bouw om wat geld te verdienen en mijn baas reed oude Mercedessen. Mijn baas was net als zijn auto, ochtendziek, eerst een shekkie draaien en roken, na de eerste bak koffie begon ie pas te praten. Voor het werk moesten we 's ochtends vroeg op, ontbijten, rap in de auto, voorgloeien, voorzichtig de straat uit om warm laten worden en dan lopen dat dieselmotortje, mijn dag kon al niet meer stuk. Het virus impliceert voor mij automatisch een diesel, als je de motor hoor lopen begrijpt iedereen wellicht wat ik bedoel. Bij het zoeken was de eerst vraag een W115 of W123? Na diverse bezoekjes her en der in het land kreeg ik een goed beeld van wat goed en minder goed was. Daarbij in aanmerking genomen dat de W115 toch wat kostbaarder bleek en de doorgaans betere kwaliteit van de W123 koos ik dus voor de laatste. Een prachtige witte, in een voor mij acceptabele uitvoering. Motor loopt als een zonnetje, bijna 2 ton op de teller, plaatwerk is prima, en interieur als nieuw. Wel moest ik even wennen aan de automaat maar ik wil nu niet anders. Door de automaat komt het blokje amper goed op toeren dus hij loopt echt als een zwitsers uurwerk.
Enige wat niet optimaal is, zijn de remmen. Als ik rem dan komt de auto met gelijkmatige stoten tot stilstand, op zich niet problematisch. Mogelijk zit er een slag in de schijfrem??
Nu maar hopen op wat beter weer want zonder een zonnetje komt de oude dame de garage niet uit.
Binnenkort ga ik er eens goed voor zitten om enkele fotos' te plaatsen.