[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
revisie OM617.952; laten meten/testen : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 11:36

revisie OM617.952; laten meten/testen

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

revisie OM617.952; laten meten/testen

Berichtdoor T-merc » 08 mei 2012, 15:40

Beste forumleden,

Mijn OM617.952 wil ik gaan reviseren. Hiervoor zal van alles gemeten moet worden. Dingen die ik niet zelf kan meten wil ik graag op een rijtje hebben zodat er niks over het hoofd gezien wordt.

Dingen die ik niet zelf kan meten/testen zijn:

-viscositeit van de trillingsdemper (zou volgens dieselrevisie bedrijf kunnen leiden tot schade aan krukas simpelweg door veroudering van de trillingsdemper)
-verstuivers (afpersen)

Weet u wat ook mooi is om te laten meten/testen als het een en ander toch naar het revisie bedrijf gaat?

Bij voorbaat dank,

Roy
T-merc
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: revisie OM617.952; laten meten/testen

Berichtdoor Govert » 08 mei 2012, 22:01

Gaat de motor helemaal uit elkaar?

- Krukasslingering
- Axiale speling van de krukas
- Ovaliteit van de boringen
- Toestand van de cylinderbussen
- Voorkamers controleren (bolletje nog aanwezig, inspuitgaten nog goed)
- Kleppen en klepzetels

misschien nog wel meer.

Het revisiebedrijf heeft toch wel ervaring met Mercedes?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Re: revisie OM617.952; laten meten/testen

Berichtdoor T-merc » 09 mei 2012, 17:55

Ja het is uiteraard beter om het te vragen aan het revisiebedrijf.

Ik hoopte er op dat iemand kenmerkende problemen kan noemen waarop gelet moet worden of gewoon andere controles kan noemen dat een revisie bedrijf misschien zou overslaan. Een beetje oriƫnteren zeg maar. Ben nu bezig het boek te bestuderen.

Waar zit dat balletje in de voorkamer en wat doet ie eigenlijk? Heb het nog niet in het boek kunnen vinden.

mvg,

Roy
T-merc
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Keer terug naar Diesel Specifiek