Het dak eruit halen, kabel eruithalen. De kabelbuis goed schoonmaken, remmenreiniger er door spuiten, en dan met lucht oid. Kabel beoordelen of daar ruimte op zit, indien nodig vernieuwen. Motor eruit halen (in kofferbak) en reinigen en opnieuw vetten. Alle geleiderails schoonmaken. Idealiter nieuwe glijblokjes (tegenwoordig van teflon deze lopen beter) kopen bij de dealer (16 euro stuk, 4 nodig..).
Er zijn 4 afsluitubbers; de achterste zit op het schuifdak zelf, dan 2 zijsnorren (van vilt) en het voorste rubber. Als dit in slechte staat is alles vernieuwen want dit is de waterkering, ook weer ca 140 euro bij elkaar....
Alles terugmonteren, de kabel invetten. Dit kan met vet wat de dealer heeft en ook erg duur is heb ik hier wel eens gelezen. Ik heb hiervoor ptfe (teflon) spray gebruikt. Het dak in alle richtingen goed afstellen.
En je hebt een avond of 4, en 2-300 euro later weer een perfect lopend dak, onbetaalbaar