Vandaag heb ik dan eindelijk m'n kleppen gesteld. Afgelopen donderdag het speciale sleuteltje bij de dealer opgehaald voor 36 euro en een beetje.
Ik ben blij dat ik de lessen van Wiebren gevolgd heb. Wist nu precies wat ik deed. Eigenlijk stonden de kleppen best wel goed. Een enkele uitlaat iets te ruim en 1 inlaat iets te krap. Maar het scheelde maar minimaal. Maar wel een lekker gevoel om nu te weten dat het goed zit. En zoals Wiebren al voorspelde kunnen de veertjes bij een benzine versie losspringen. Gebeurde bij 2 kleppen. Zonder de lessen van Wiebren was ik me vast rot geschrokken. Nu wist ik wat ik deed. Zitten nog best wel strak overigens. Alleen het ronddraaien van de nokkenas ging lastig. Aan de ventilator draaien werkte niet..; de v-snaar slipte door. En met een ratel op de crank gaat maar heel langzaam. En de fanbladen zijn best scherp. M'n onderarmen zijn dan ook bont en blauw.. morgen weer iets om uit te leggen op het werk.
Maar erg leuk om zelf eens gedaan te hebben. Volgende klus (eerst een workshopje misschien?) wordt leren hoe ik m'n ontsteking af moet stellen.
gr. Lode