[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
afslaande motor 230E : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:48

afslaande motor 230E

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

afslaande motor 230E

Berichtdoor RobArt71 » 20 mei 2012, 16:56

Beste leden,
Sinds 2009 ben ik in het bezit van een MB 230E uit 1984. Bij aankoop heb ik er een LPG tank in laten bouwen. Inmiddels heeft hij zo'n 188.000 km gereden. Helaas ben ik in de afgelopen maand 4x afgesleept door route mobiel. Wat is het geval: als ik na lange afstand rijden (75 km of meer) de auto tot stilstand breng bv file of verkeerslicht, dan slaat de motor af. Ik krijg deze dan ook niet meer gestart. Route mobiel heeft het probleem steeds niet kunnen verhelpen. Bougies geven vonk en er is brandstoftoevoer. Als de auto vervolgens 1 of 2 dagen heeft stilgestaan, dan wil hij wel weer eens starten en korte afstanden rijden. Lange afstanden blijven het probleem. De garage heeft tot op heden niets kunnen repareren of bedenken omdat hij dus steeds startte en gewoon reed.
Heeft 1 van u enig idee wat er aan zou kunnen schelen???
Hoor het graag.
Groet en alvast grote dank!
RobArt71
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: afslaande motor 230E

Berichtdoor ToonCoupe » 20 mei 2012, 17:21

Beste Rob,

Klinkt lastig.
Als er een vonk is is de kans groot dat het daar NIET in zit. Blijft dus over de brandstof.
Je rijdt ook op LPG; is het probleem zowel bij benzine als LPG? Heb je geprobeerd op benzine om te schakelen en weer te starten?

Als er wel brandstof is moet de hoeveelheid dus niet goed zijn: te veel of te weinig.
Voel eens wat de verdamper temperatuur is na een lange rit - relatief koud? Zo ja, dan is ie binnenin ws. bevroren, verdampt het gas niet meer. Na (heel) lang wachten doet ie het natuurlijk weer. Als dit zo is dan is er geen goede aansluiting op het koelwatercircuit.

Voor verdere ideeƫn: zet zelf zo veel mogelijk info erbij wat je al geprobeerd hebt!

Ben benieuwd - succes!

mvg
ToonCoupƩ.
ToonCoupe

Berichtdoor RobArt71 » 20 mei 2012, 17:28

Dag ToonCoupe,
Dank voor je reactie! Rijdt eigenlijk alleen nog maar op benzine. Sinds de problemen zijn ontstaan heb ik niet meer op LPG gereden. Na het afslaan start hij ook niet meer op LPG. Bij de garage hebben ze een soort bypass aangelegd omdat ze dachten dat het met de elektronica te maken kon hebben en dat de brandstofpomp te weinig of geen stroom kreeg. Deze bypass heb ik aangezet maar ook dat hielp niets helaas...
RobArt71
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Arie en Nico » 20 mei 2012, 22:14

hoi

ik zou eens een andere bobine proberen
ik weet niet of je contactpunten ontsteking hebt zo ja condensator vervangen

je hebt het wel over een vonk
maar kan te zwak zijn

groet nico
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ToonCoupe » 30 mei 2012, 13:34

Hoi Arie & nico,

Te zwakke vonk? Maar hij rijdt wel goed op benzine begrijp ik. Blijft dus toch over: het LPG systeem.
Omdat hij pas na lange tijd uitvalt, vermoed ik bevriezing van de verdamper.

Moet toch te controleren zijn, Rob?

groeten
Toon.
ToonCoupe

Keer terug naar Techniek