Het is nu 24 nov 2024, 20:05
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Msg » 02 mei 2012, 11:51
Een vraag aan de voorzijde/einde kokerbalk zit een rubbere stop ,nu is mijn vraag waar is dit voor ? het is namelijke zo bij mij moet er een nieuw stuk worden ingelast ,en mijn vraag is kan dit ook gewoon dicht of moet dit open? ik hoor het .....
-
Msg
-
door Msg » 02 mei 2012, 17:45
50 kijkers en geen reactie ??
-
Msg
-
door MB 250 » 02 mei 2012, 19:01
hoi zegt de leek
never nooit dichtlassen,mb heeft die doppen er niet voor niets ingezet
m i zijn ze er ingemaakt om je koker balken van binnen te conserveren tegen roest
ik heb ze vorig jaar ingespoten met fluid spray.en of dat goed is
kik weet het niet
-
MB 250
-
door Trifonius » 02 mei 2012, 19:26
Ik ben nog op zoek naar onderdeelnummers voor die doppen. Ook de doppen die in de bodem zitten (onder de matten ). Natuurlijk kan ik die bij de dealer navragen maar ik begrijp dat die op meerdere series Mercedes gebruikt zijn en in prijs verschillen. Aangezien ik op de kleintjes let, heeft iemand nog een tip?
-
Trifonius
-
door Prometheus » 03 mei 2012, 12:06
Heb er van de week nog 1 gehaald voor mijn 190. Kosten € 3,58. Di. besteld. Wo. op kunnen halen
Ze toveren de nummers zo tevoorschijn.
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en "
-
Prometheus
- Senior Boarder
-
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 02 apr 2012, 07:32
- Woonplaats: Hoorn
- Roepnaam:
- Type wagen: Heckflosse
- Bouwjaar: 1974
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Msg » 03 mei 2012, 15:45
ik denk dat ik de mijne toch dicht maak en er een klein gaat je in maak van de onder kant .
-
Msg
-
door Bob » 03 mei 2012, 16:15
De gaten in de kokerbalken en draagbalken kunnen verschillende functies hebben.
Bv de gaten in de draagbalken en de onderkant v/d kokerbalken zijn oa pasgaten. Op een mal met pennen worden de delen gefixeerd, zodat ze (in de fabriek) als een geheel aan elkaar gelast werden.
Tevens zijn de verschillende gaten er om het overtollige wax tbv conservering weg te laten lopen.
In ons geval kunnen we het gebruiken (bij nieuwe delen) om opnieuw te conserveren.
Ik zou ze na gebruik zéker afsluiten.
Ik zelf heb net oa nieuwe delen v/d kokerbalken vervangen. Heb ML wax spuitbus met een lang slangetje (+/- 1M) gebonden aan een lasstaafje (om het stijf te houden), via oa het voorste gat (maar ook via de middelste) ingespoten en daarna de rubberdop erop.
Gr. Bob
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Diospuszta » 03 mei 2012, 18:49
Hallo,
Ik had in mijn 300TDT nogal wat water RA de stoel, nu bleek dat in de onderkant waarschijnlijk een rubber verloren is gegaan die zit midden onder de voordeur en hebben die Amerikanen er een open rubber in gedaan.
Daardoor is er water in de koker gekomen en is de binnenkoker doorgeroest en kon het water binnenkomen.
Nu heb ik naar de linkerzijde gekeken en daar zit een open rubber in maar dan met het gat naar achteren gericht, dus kan het water er niet inkomen en als het er wel inkomt wordt het er tijdens het rijden eruit gezogen.
Maar nu nog een originele rubber.
Groet Diospuszta.
-
Diospuszta
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 546
- Geregistreerd: 21 feb 2011, 10:46
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door vlieger » 03 mei 2012, 21:30
Rubbers om gaten in de chassis/koker balken te dichten, dienen niet alleen om het water buiten te houden maar ook voor het dempen van rijwind geruis.
Trek de rubbers er maar eens uit en rij daarna 120 km/h over de weg, je vergaat van de herrie.
-
vlieger
-
door Msg » 22 mei 2012, 08:31
Ik heb hem al dicht gemaakt ,gewoon een stuk erin gelast ,in iedergeval bedankt voor de info .... groetjes rob
-
Msg
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten