Bedankt voor de antwoorden en het medeleven
Ik ben net even bij de garage geweest.
Omdat ik alleen maar hulp met het verwisselen van een bougie wilde ben ik naar de eerste de beste garage op de hoek gegaan. Ze geven ruiterlijk toe geen specifieke kennis van dit bewuste model Mercedes of die blok te hebben. Ze doen normaal alleen onderhoud en schadeherstel aan 'normale' 2de handjes. Ik moet zeggen dat ik wel een goed gevoel krijg van de mensen die er rondlopen en de aandacht die ik krijg. Dat betekent voor mij best wel wat, bij gebrek aan kennis moet je kunnen vertrouwen op je intuïtie, toch?
Het volgende kreeg ik te horen: uitgaande kleppen 5 en 6 zijn uitgesteld en staan nu te ver open, daardoor bijna geen compressie op nr5 is. Nr4. heeft ook niet veel ruimte meer. Dit zou komen omdat het blok achteraan warmer wordt dan vooraan, zeker op LPG.
Mogelijkheden:
- Koprevisie (doen ze niet zelf, besteden ze uit, ik krijg morgen prijsopgaaf)
- Hij wil proberen 2 millimeter van de bovenkant van de klepstoter (denk ik) af te slijpen. (zie foto)
- M110 detail.JPG (803.4 KiB)
Ik ben zelf maar met het idee van dunnere plaatjes gekomen. Dat lijkt nu de beste optie. Waar kunnen ik of zij die krijgen? Wat kosten die? Officiële benaming: druktaatsen en/of klephoedjes? Ik kan ze online helemaal niet vinden. Wat is de Engelse benaming?
- 280E-M110.png (24.82 KiB)
Zijn dat nr 4 in deze afbeelding? (geleend uit ander topic hier op het forum)
Ik hoop hiermee een koprevisie even uit te stellen, kan ik rustig prijzen en kwaliteit vergelijken en sparen
Hij gaf verder aan dat mij auto en motor er erg goed uit zagen, dat is altijd leuk om te horen
- M110 2.JPG (501.25 KiB)